A slow sunday at home

MUMS - till kvällsmat idag blir det stekt kycklingfilé, pommes & grönpepparsås. Perfekt med lite god mat en tråkig söndagskväll som denna. Dagen har tillbringats lugnt här hemma. Vi har planerat lite inför framtiden, snackat lite ekonomi och så inför London och andra inköp. Finns en del saker på "önskelistan" så en genomgång av finanserna är bra. Vi har även planerat de kommande veckornas middagar och skrivit en matlista. Är så tråkigt att behöva åka iväg och handla efter jobbet i veckorna så därför är det skönt att göra en matlista, handla hem till maträtter man ska ha och sen bara kunna softa hemma efter jobbet. Efter allt planerande har vi även hunnit med en runda på MAXI. Vi tog cyklarna idag, går ju minst lika snabbt som att ta bilen och skönt att få röra sig lite. Var inte så mycket vi behövde heller så då passar det perfekt med cykeln. Lite blommor till ett höstarrangemang jag har tänkt göra, lite yoghurt till älsklingen i veckan, vantar till mig och liknande var det som blev inhandlat..

Nu är det iaf dax för middag och ännu en film om Johan Falk (eller Johan Hult som han heter hemma hos oss ;)). Det har nu blivit dax för "Johan Falk - Leo Gaut" sedan vi igårkväll såg "Johan Falk - National Target" och jag ser framemot ännu en bra film. Av de nya filmerna var nog National Target den bästa hittills. Den första (GSI - gruppen för särskilda insatser) var också vändigt bra men den förra (vapenbröder) var inget speciellt. National Target var dock riktigt bra så nu hoppas vi att denna också är så bra! Trevlig söndagskväll!


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0