Don´t Worry...

..Be happy!

Oj fy vilket tråk och klaginlägg jag skrev igår. Men som jag skrev så är det så ibland, humöret är inte alltid på topp och saker som känns väldigt jobbiga just i stunden känns som en skitsak dagen efter. fast tur är det väl att humöret inte alltid är på topp, hur mycket hade man uppskattat världen och allt man har då? Tänk om allt alltid hade varit toppen, då hade man nog aldrig insett hur bra man har det.

Idag känns allt som en "piss i missisippi". Känner mig pigg och glad och positiv. Eller humms, det där med pigg kan diskuteras efter en hel dag med skrikande, stökiga ungar men jag tror ni förstår hur jag menar. Japps barnen på jobbet har varit stökiga, högljudda, skrikiga, bråkiga, gråtiga och mer därtill men så är det på en förskola. Trots allt älskar jag mitt jobb och allt det jobbiga bleknar när du ser den leksamma glimten i ett barns ögon eller det retsamma leendet på läpparna. Barnen är underbara och ljuvliga och man får så mycket med sig från dem.. Bäst på hela dagen var nog en liten flicka, knappt två år, som kröp upp tätt, tätt i min famn, med magen mot min mage och huvudet tätt tryckt mot min axel och där satt hon sedan och myste under en lång stund. Hon behövde väl lite stillhet och trygghet mitt i allt busande. Stunder som dessa bär man sedan med sig länge, länge - och för att vara ärlig behöver man även själv dessa "hämta kraft" stunderna för att ta sig igenom de mindre roliga delarna av dagen.

På dåligt humör kan man heller inte vara när man blir mött av sina två underbara killar när man kommer cyklande från jobbet. Väl inne så finner man ett stort glas saft och en skål med chips på bordet . enbart till mig! Inte så nyttigt men oj så gott och välbehövligt efter en arbetsdag. Så jag har nu suttit här, uppkrupen i soffan under ett täcke, men datorn i knäet och surfat runt på bloggar samtidigt som jag har druckit gott och ätit goda chips. Bredvid mig sover den sötaste tösen i världen, min lilla Kis. Detta kallar jag vardagslyx av högsta grad - & I LOVE IT! Trevlig kväll alla underbara läsare!


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0