The rain gives me peace in mind and body

Gick in här och hade bara en massa tråk att skriva men bestämde mig just i detta nu för att låta bli att skriva något om det alls. Ja förkylningen sitter fortfarande i men det som inte dödar en gör en starkare. Känns inte lönt att beklaga sig mer om det, hur kul kan det vara på en skala liksom..

Regnet fakker stilla mot fönsterrutorna här hemma. Tycker det är riktigt mysstämning på det - en lugn söndag hemma, uppkrupen i soffan med lite varm dricka (måste fixas..), regnet knastrande mot fönstret och massor av fina höstfärger utanför fönstret. Detta vädret passar perfekt idag, känns som att jag är lite tvärtom mot alla andra... Istället för att bli deppig och trött av detta vädret så fyller det mig med lycka och glädje och ro inombords. Härligt med en mysig söndag hemma.

Igår när det var lördag skedde det inte mycket heller i mitt liv. Startade dagen friskt med en shoppingrunda på Maxi där det inhandlades massor med mat till veckan och så. Dock slog förkylningen till så väl hemma kröp jag ner i soffan, kollade TV och så. Somnade sedan gott och sov i några timmar, vaknade och var lika trött men efter lite glögg så piggnade jag till och vi hade en mysig kväll här hemma med god mat och massor av mys.

Dessutom hann jag med att boka hotell inför Göteborg nästa vecka. Vi har tvekat lite angående vilken rumstyp vi skulle boka och hade därför inte bokat ännu. Med endast en vecka kvar kändes det dock som att det var dax så ifår tog jag tag i det hela. Att vi ville bo på Gothia Towers hade vi redan bestämt oss för eftersom vi trivdes så bra när vi bodde där i augusti. Att det dessutom ligger rakt över från Liseberg, där konserten hålls i Lisebergshallen är ett extra plus när man ska ta sig hem på kvällen. Dock funderade vi på om vi skulle köra på ett vanligt standardrum som förra gången, eller om vi skulle lyxa till det och ta ett Skyrum. Priskillnaden var enbart 200 kronor så det spelade ingen roll.. Dock ville vi gärna ha utsikt mot Liseberg precis som förra gången (skoj att kunna spana när folk kommer till konserten och så..) och vi visste inte vilka rum som hade utsikt ditåt. Efter lite mailkontakt med en jättetrevlig tjej på bokningen så bestämde vi oss tillslut för ett Skyrum med önskemål om utsikt mot Liseberg. Att de dessutom hade specialpris om man bokade i helgen, och skyrummet kostade samma som standardrummet som vi hade tittat på, var bara ett extra plus. Känns skönt att ha det bokat och jag ser nu verkligen framemot nästa helgs resa till Göteborg. Älslingen har redan börjat tjata om den underbara frukosten, gissar att vi kommer tillbringa låååång tid vid frukosten precis som förra gången.

Nu ska jag softa en stund och kurera förkylningen så att jag imorgon är redo för en ny, härlig arbetsvecka. Trevlig dag!


Me & the towers
Bild från vår bröllopsdag som firades i Göteborg


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0