Time Changes & So Do I!

Halloj!

Tordagen har kommit och gått och nu är det redan torsdagskväll. Har varit en snabb vecka, vet inte riktigt vad det är som gör det men det känns som att veckan har rusat iväg.. Skönt är det iaf för då är det snart helg igen. Extra skoj är det med helg just denna veckan eftersom det äntligen är dags för WINNERBÄCK! Lite härligt att veckan har gått fort, annars brukar tiden gå låååångsamt när man ser framemot något speciellt men så har det inte varit i detta fallet som tur är.

Satt precis och tittade runt lite i min gamla blogg, den som jag hade innan denna. Finns väldigt många härliga minnen i den, minnen från bröllopet och första tiden som gifta. Minnen från förra hösten, min sista termin som student, då jag kämpade och slet med att få färdigt mitt examensarbete. Minnen från London i december förra året, förberedelserna med biljettköp och så.. Minnen från arbetsintervjun till mitt blivande jobb och sedan även glädjen då jag väl fick jobbet. Minnen från förra årets förberedelser inför julen, mys i advent och så.. Alla minnen får mig att inse hur mycket jag har växt på detta året, hur mycket som har hänt och att detta har påverkat och förändrat mig som människa. Skulle nog vilja säga att allt detta har utvecklat mig i positiv riktning, till en starkare och lyckligare människa.

Mest av allt har nog det förändrade vardagslivet förändrat mig. Att gå från att vara student till att arbeta heltid är en stor förändring. Mitt första jobb inser jag nu gav mig mycket, även om många händelser var negativa just då så kan jag se nu i efterhand att de har format mig till en självständigare och starkare person. Många saker var tuffa, arbetsmiljön var inte den enklaste och även om jag alltid trivdes bra med de flesta i arbetskåren så var där mycket saker som verkligen tyngde ner mig. Jag var ung, oerfaren och lite för snäll och försiktig. Där var många starka, erfarna personer mot vilka jag hade väldigt lite att sätta emot. Detta formar en och jag hoppas att det har gjort att jag blivit starkare...

Jaja slutfilosoferat, det jag egentligen mest insåg var hur mycket mer jag bloggade då. Inser att de förändrade vardagsförhållandena spelar in massor. Som studen hade man mycket tid över till internet och bloggen, och dessutom mycket ork och lust över. I dagsläget är man nöjd om man orkar surfa runt lite innan man däckar i soffan. Som studen bestämd eman själv sina "arbetstider" medan man nu infinner sig på jobbet sin mesta vakna tid. Jag älskar mitt nya liv, tycker det är såååå skönt med rutiner i vardagen. Självklart var det skönt med studietiden, att själv styra när man pluggade, kunna ta en ledig dag när man kände för det, ha tid till bloggen mer, kunna vara ute med Lucas och njuta av hösten, etc. Tror ni förstår vad jag menar, men trots allt detta så har rutinerna gjort mig till en lugnare, gladare människa. Dock är det skönt att få minnas tillbaka och bloggen är ju ett utmärkt verktyg för tillbakadrömmande..


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0