We have seen "Zatan"

Halloj!

Blev trots allt en runda till danmark idag, tillsammans med massor av andra svenskar. Det var massor av folk som åkte över med båten och jag gissar på att en hel del av folket var på väg mot Köpenhamn. Några med svenska fotbollströjor hann vi se iaf så de var absolut på väg söderut..

Var trevligt med en båttur och lite shopping i Helsingör trots att vädret var lite tråkigt idag. Vi gick en liten runda inne i Helsingör och jag hittade faktiskt en hel del fynd. Hittade två stickade tröjor på Veromoda. De var på rea så de kostade bara runt hundralappen vilket jag kände var ett vettigt pris. Jag råkade också springa över en billig klänning i lite skjortstil för enbart 120kr. Var en affär som skulle stänga så de sålde ut allt för 70% så då får man ju passa på att shoppa. Dessutom sa D att jag såg så smal och smäcker ut i klänningen så då var den ju given. Ytterliggare ett hus till min lilla "ljusby" hittade jag också, kan visa bild på dem alla sen när jag fixat till.

När vi åter landadade på svensk mark så tog vi en tur till MAXI för lita matshopping. Hittade en massa gott till middagen ikväll, längtar redan efter middagen. Det blir fläskfilé, hasselbackspotatis, kantarellsås, gräddstuvade kantareller och champinjoner samt vitlöksbröd - oj vad sugen jag är redan nu. Vi hade även tänkt slänga ihop en kladdkaka till efterrätt och lyxa till det lite framför fotbollen. Kom dock på nu att jag glömde köpa Polly, men undrar om det inte finns hemma redan... Måste springa och kolla det nu. Pictures are coming later...

And by the way... Rubriken syftar till en skyltdocka vi såg i Helsingör. Skyltdockan hade på sig en svensk fotbollströja också var det skriver "Zatan" med stora bokstäver på bröstet. Har bild så även det får ni se sen.


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0