En underbar dag med underbart väder

Åhh, vad underbart det är med detta härliga vårväder vi har nu. Känns som att det vände på en natt, från att ha varit kallt och grått till att bli riktigt varm med massa grönt och fina blommor. Jag och D har haft en riktigt mysig och lugn lördag, precis vad man behöver efter en tuff arbetsvecka.

Först var vi en runda på Väla där vi tog en mindre shoppingrunda. Jag är ute efter lite vårsaker, såsom jacka och skor. Hittade dock inget av det tyvärr, men jag får fortsätta att leta. Istället hittade jag en snygg väska, lagom stor så man får plats med lite småsaker, men inte för stor ändå. Har länge letat efter en snygg väska som man kan ha om man ska på stan eller liknande, och idag hittade jag en som kändes bra. Jag hittade dessutom två snygga vårtunikor som inhandlades. En i vitt, som enligt Daniel liknade ett förkläde med kobjällra. Trots hans negativa omdömme så köpte jag den, samt en vanlig svart mjuk tunika som funkar lika bra till jeans som tights. Ville egentligen ha den i vitt, men hur smart är det när man jobbar med barn?! Man måste hela tiden tänka på det, lite synd men man vill ju inte att ens nya kläder ska bli förstörda direkt och samtidigt kan man inte köpa en massa kläder som är för fina för jobbet, för så mycket olika kläder hinner man inte använda på den korta helgen... Svår balans, men med ett par snygga tights samt lite fina accesoarer så kommer min svarta tunika bli fin till sommaren =)

Daniel lyckades faktiskt också hitta en sak på Väla... När vi närmade oss Clas Ohlsson så började han plötsligt snacka om att vi skulle ta rulltrappan upp dit. Jag undrade lite frågande vad vi skulle där och mycket bestämt svarade han att han ville köpa en termometer. Sagt och gjort, en termometer fick också följa med hem =) Även några öl och cider, samt en box rött fick vi med oss från Systembolaget. Efter Väla stack vi inom Maxi och fixade mat till kvällen. Efter gårdagens lyckade grillpremiär så var vi inte sugna på något annat än grillat även idag, så det fick det bli. Vi inhandlade potatis och tillbehör och for sedan hemåt till våra älskade djur...

Eftermiddagen har tillbringats lugnt här hemma. Jag har suttit på balkongen och läst och fixat med bloggen. Bland annat fixade jag klart inlägget nedan om vår fjärde dag på WDW. Daniel har kollat på fotboll på TV:n, tror han kollade på Chelseas match... Härlig har eftermiddagen varit trots att vi inte har varit tillsammans =) Roligt var också att jag lyckades sätta elva rätt på mitt tips, så där vann jag lite pengar =) Förra gången jag tippade blev det tolv rätt på ramen, vilket resulterade i en elva och fyra tior, vilket gav 170 kr. Idag blev det elva rätt på ramen vilket gav en elva och minst en tia, så minst 110 kronor vann jag =) D konstaterade att jag nog borde spela oftare, så det får jag kanske göra =)

Nu har vi precis suttit på balkongen och grillat. Marinerade fjärilskotletter, sourcream och onion potatisklyftor, vitlökssås, grillade champinjoner och majs blir det till middag idag och till det blir det lite vitt vin =) Efter middagen blir det Robinsson, vilket vi har satt på inspelning på digitalboxen. Till det blir det nog god dricka och lite snacks, samt en massa mys =) Nu märker jag att D rycker i datorn eftersom maten är färdig så det är bästa att jag avslutar här...


Trevlig kväll önskas er alla!
Kram

Spår från tidigare besökare..
Daniel

Hej Mästartipparen :) Jag ska anmäla dig till Tips-SM! Fin blogg!

2009-04-05 @ 14:21:17
Bloggadress: http://mrsaronsson.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0