För ovanligheten skull...

Just nu sitter vi och kollar på fotboll... Champions Leauguekval.. Även om jag vanligtvis inte hejjar på AIK så är det jst vad<jag gör ikväll.. Klart man håller på det svenska laget då motståndarna är norska ;) Vi har<det toppen! Återkommer nog imorgon!

HEJJA, HEJJA AIK!!!

The time isn´t enough

Halloj!

Tiden räcker inte till här till att blogga. Dagarna är fulla av lata minuter vid poolen och i poolen. Kvällarna är fulla av god mat, smaskig dricka och utflykter till gamla Side. Bloggen och internet blir helt enkelt bortprioriterat för många latar dagar i Turkiets värmande sol.. Återkommer kanske senare, annars blir det nog något inlägg imorgon när vi väntar på avfärd från hotellet.

Hoppa ni har det underbart i Sverige! Kram

Vi njuter av Turkiets värme

Halloj :)

Hoppas alla har det underbart hemma i Sverige. Just nu sitter vi vid poolen efter en godmiddag. Att vi sitter vid poolen beror mest på att här är internetuppkloppling, vilket annars mest finns i restaurangen.. Känns docksoftare sitta vid pollen där det inte är så mycket folk såhär på kvällen..

Vi har det helt underbart här i Turkiet. Vi har funderat på en del med utflykter och sp men beslutat oss för att semester är semester. Dessutom är det för varmt för att röra sig en längre bit från hotellet, med de dryga 30 grader som det är här. Vi njuter iställetav total semetermed så lite ansträngning som möjligt ;) Turkiet är iafunderbart och vi njuter fullt ut! Vi hörs snart igen! Kram

Poolen sett från vår balkong

Älskade & underbara mannen min

En glad Cattis på semester ;)

Utsikten från min bloggplats just nu
(fast för att vara ärlig så är detta taget för en stund sedan och efter det har mörkret fallit fort, fort, fort..)

En hälsning från värmen

Hej alla underbara läsare!

Nu har vi äntligen fått tummarna ut och fixat lösenordet till internetet. Här i Turkiet är livet verkligen underbart<-<strålande sol, varm och soligt. Vi tillbringar dagarna vid poolen där vi varvar solning med läsning i solstolen och sköna dopp i det blå. Just nu sitter vi dock på hotellets restaurang och delar en öl, smakar underbart! Blir inget långt inlägg här nu för jag har lovat att älsklingen ska få ha datorn lite.. Så nu ska jag gå de få stegen till poolen och kasta mig i det svalkande vattnet. Hör av mig senare igen!

Hoppas alla har det underbart där hemma! Kram

Detta har jag hunnit med hittills idag ;)

Idag har jag:
* Rensat avloppet från duschen och vasken i badrummet
* Sorterat in tvätt i garderoben
* Städat/sorterat i köket (kastat en massssa gammal reklam m.m.)
* Dammat och städat upp i sovrummet
* Börjat packningen inför resan
* Handlat det sista inför resan

Rolig lista va? Kan tänka mig att ni verkligen är intresserad av detta ;) Men så är det iaf, ska man iväg så får man fixa lite sådana tråksysslor här hemma innan så man slipper göra det när man kommer hem. Nu sitter jag iaf uppkrupen i soffan och kollar på Förhäxad, det förtjänar jag efter denna dagen ;)

Dagens tråkiga måste

Idag står packning, packning, packning på schemat. Har skrivit ner en liten packlista med vad vi ska ha med oss så det kan nog gå hyfsat snabbt att packa faktiskt.. Känner mig dock extremt omotiverad till att packa, vet inte varför det känns så men tyvärr är det så jag känner.. Blir nog bra när det väl är gjort, är väl bara ett sådant tråkigt måste så måste vara därför..

Nu blir det iaf frukost till att starta dagen med. Have a nice day! Kram

I´m loving semester

Oj, oj, oj vad det är underbart med semester. Vi har inte gjort något väldigt speciellt under våra två första semesterdagar, men det är ändå extremt underbart med lite ledighet.

Igår var jag en runda med mamma på Väla. var väldigt trevligt :) Hittade lite fina bikinidelar inför resan, längtar efter att få använda dem. Sedan handlade jag och mamma lite mat innan jag släppte av henne hemma på kolonin. Drygt två timmar senare plockadehon upp oss här hemma också grillade vi tillsammans på kolonin. Var trevlig, en mysig kväll med god mat och dryck och lite kortspel.

Idag har jag varit en runda på stan och letat efter byxor till Daniel. Sedan for vi ut och fixade hundmat och sådant annat nödvändigt. Mycket mer har inte hunnits med, jag har varit så enormt trött hela dagen så har mest velat vila i övrigt. Nu ska vi snart äta en sen middag, älskar när man kan göra det.

Hoppas att alla har en fin dag! Kram

Goodmorning vacation

Här hemma är vi vakna tidigt idag :) Jag har redan hunnit rota fram en massa smutstvätt, slänga in två maskiner tvätt, gå med Lucas och lite annat och klockan är bara strax innan halv åtta. Vi ska ha några installationskillar här som ska installera något slags internetuttag här nu på förmiddagen, vet inte riktigt vad det är för något uttag för det är något som föreningen beställt.. Iaf, vi skulle egentligen tvättat igår, men eftersom vi hade så trevligt hos Linda & Peter så bestämde vi oss för att vi lika gärna kunde göra det idag eftersom installationskillarna ska komma någon gång mellan 7.30-12, så vi måste ändå vara uppe såhär tidigt ;) Sagt och gjort, sju slängde vi in första maskinerna och nu ska det bli lite frukost :) Extra skönt är det att jag faktiskt vaknade helt av mig själv runt halv sju, är alltid härligt när det händer och man slipper bli uppsliten av den dumma väckarklockan..

NU - Frukost! Vi hörs senare!

En trevlig eftermiddag med härliga vänner

Nu är vi hemma efter en helt fantatsiskt trevlig eftermiddag. Vi var hembjudna till Linda med familj och det var så enormt trevligt. God mat, trevliigt sällskap och en massa snack - LOVELY! Jag fick även gosa en massa med underbart söta Bastian, han är helt underbar den lilla godingen. Tack vännen för en underbar eftermiddag, du och din familj är helt underbara och så generösa med er själva!

Vet inte vad kvällen har att erbjuda, kanske blir det en film eller något?! Vi har en hel del filmer att se nu, fick två nya av Peter idag så de måste vi ju också passa på att se. Här ska jag iaf inte sitta mer nu, utan nu ska jag njuta av en härlig kväll med min vackra man. Härligt med måndag imorgon, tror den enda gången man tycker det är när det är semester ;)

Trevlig kväll alla underbara läsare!

Ett härligt besök på mammas koloni

Efter promenad i Hittarp och bad i Laröd så åkte vi till mammas koloni. Vi solade lite och fikade gott innan vi åkte hemåt framåt eftermiddagen.

Finaste Taison ♥

Min vackra prins ♥

Roligt med bus med bollen

Mamma har underbart vackra lyktor i sitt äppelträd

Lucas älskar att busa i vattenstrålen :D

Skönt med en kalldusch

Det är så jättevackert på mammas koloni

Äppelträdet har fullt med frukt

Daniel har fotograferat mig ;)

Innan vi åkte hem så bjöd mamma på ett glas vin - GOTT!

Morgonpromenad, frukost i solen och bad på en öde strand

Förra lördagen (den tionde juli) startade vi dagen med en härlig promenad ute i Hittarp. Vi promenerade i en mysig skogsdunge som ligger ända nere vid vattnet. Efter en stunds promenad stannade vi och åt vår medhavda frukost på en öde strand. Här passade även vår söta Lucas på att ta sig ett dopp i det svalkande vattnet. Efter en stund paus vandrade vi vidare i skogen innan vi återvände till bilen. Vi tog sedan bilen till hundbadet i Laröd där vi badade och busade en stund. Självklart var kameran med, så här får ni lite bilder ;)

Underbar utsikt ner mot vattnet

Där borta ligger Danmark

Vackra Daniel

Den steniga stranden där vi pausade för frukost

Söta Lucas

Älskar denna bilden

Mysigt med ett dopp i det svalkande vattnet

"Ohh, jag tror jag hör något spännande!"

Daniel njuter i solen

Många måsar fanns det vid havet

Pissmodem

Som ni kanske märkte så blev det inga fler uppdateringar från resan. Väl på hotellet så lamodemet av, eller iaf så hittade inte datorn det. Snacka om lagom irriterd man blir då..

Nu är vi iaf hemma igen. Helgen har hittills varit helt underbar, både gårdagen och idag har varit härliga dagar med massor av skoj som hänt och mycket tid tillsammans :) Har nu landat i soffan för en stunds paus innan vi ska fixa kvällsmat. Hoppas att alla har haft en härlig lördag, för det har vi iaf haft! Kram

In the car

Här är vi i bilen i full fart mot Göteborg :)

On the road

Halloj!

Här sitter jag i bilen och bloggar. Känns lite roligt att kunna blogga från vägen, och ännu roligare att kunna dela med sig av resan ;) Just nu är vi på väg nerför Hallandsåsen, det är en låååång backe ner. Resan idag går till Göteborg där det blir en natt pp hotell. Ikväll blir det Lasse (Winnerbäck) och det ska bli underbart roligt!

Idag var sista dagen på jobbet. Nu är det två veckors semester som gäller innan det är dags för jobb igen, på ett nytt ställe. Ny arbetsplats, nya barn, nya föräldrar och nya kollegor. Kommer sakna alla ganla kollegor och barn, men ser< samtidigt framemot lite nya äventyr! Känns roligt att gå mot något nytt :)

Nu ska jag snacka lite med mannen! Hörs senare! Kram

I´m feeling hot..

Dags för avfärd till jobb alldeles strax.. Räknar lätt med att det blir ytterliggare en varm, varm, varm dag på förskolan. Jag älskar värmen, men när man sliter runt på jobbet så kan det lätt bli lite väl varmt. Ibland förundras man över hur barnen orkar hålla sitt tempo trots värmen; igår när klockan var fem så var barnen fortfarande hur pigga som helst trots den långa och varma dagen. Jag är imponerad och önskar att man själv rkade lika mycket ;)

Nä nu är det avfärd! ha en toppendag och NJUT!!

Winnerbäck

Just nu spelar Lars Winnerbäck nere på Citadellet i Landskrona. Tror alla som är där har en underbar kväll med massor av härlig musik i det underbara vädret. Vi är där dock inte, utan vi är istället hemma och grillar fläskfilé. Vi ska istället fira in semestern med en natt på hotell i Göteborg där vi ska se Winnerbäck på Trädgårdsföreningen. Kommer bli "great" är jag säker på :) Ska bli mysigt med en natt på hotell, kvalitetstid med älsklingen, tid till att snacka en massa skit och lyssna på musik i bilen, en underbar konsert och god hotellfrukost.. Förhoppningsvis hinns även lite shopping med innan vi åter åker hemåt Helsingborg igen!

Till alla er som njuter av Lasse ikväll - Hoppas ni har en helt fantastisk kväll!

Hemma efter en massa spännande äventyr

Idag har jag och lilla familjen verkligen varit ute på en massa äventyr. Vi startade dagen med att packa ihop lite matsäck, badkläder och kameran. Jag, älsklingen och lill-Lucas tog sedan bilen ut mot Laröd/Hittarp där vi tog en lång promenad i skögen nere vid vattnet. Efter att vi gått en bit så satte vi oss nere vid vattnet och åt vår matsäck. Var härligt att sitta där och kolla ut över sundet, vara bara vi där och total tystnad. Vi passade även på att doppa fötterna, det var kallt ;) Lucas var dock jättesugen på att bada och var i vattnet och busade lite. Jag passade även på att fota en del, underbart!

Vi vandrade sedan vidare och bara njöt av lugnet och tystnaden. Jag fotograferade och grabbarna busade lite och tillslut var vi framme vid bilen igen. Vi letade då upp hundbadplatsen och tog oss där ett dopp. Lucas blev jättelycklig när han fick bada och busade glatt i vattnet med sin boll. Efter att vi badat klart så tog vi bilen och körde till mamma på kolonin. Här fick Lucas busa ännu mera medan vi solade och snackade massa skit. Lite fika hann vi också med innan vi slutligen åkte hem efter en helt underbar dag i det vackra vädret.

Nu är vi nyligen hemkomna till lägenheten. Taison följde med oss hem, mysigt ;) Jag har precis duschat och ska nu njuta av en iskall öl. Ska också fixa lite mer med inlägg till bloggen, både inlägg från USA samt bildinlägg från dagen! Vi hörs kanske senare! Kram

Älskade, rofyllda morgonstund

Godmorgon!

Jag sitter här ensam i en tyst lägenhet och njuter av morgonlugnet. Är bara jag som har vaknat här hemma, Lucas har dock varit uppe en runda med mig men när han såg att jag satte mig i soffan så återvände han till sängen och la sig på min plats bredvid Daniel ;) Tycker det är så skönt att vakna såhär tidigt på helgen av sig själv. Det är tyst och lugnt, rofyllt med bara lite fågelkvitter utanför fönsterna.

Ser ut som att det kommer bli en fin dag idag. Blå himmel med bara lite moln, ser dock ut som att det blåser lite men är det bara varmt så kan lite vind vara skönt. Vet inte riktigt vad för planer som finns inför dagen. Om jag får bestämma blir det nog kolonin för lite sol, underbart att bara vara ute och njuta av det fina vädret ju. Får väl se när D vaknar vad han tycker om det hela.. Något skoj ska vi nog lyckas komma på iaf! Nu ska jag iaf pilla lite med USA-inläggen tills mina älsklingar känner för att vakna.

Hoppas ni får en fin dag idag!

I will be back..

Återkommer snart här.. Är så arg, besviken och förbannad för tillfället så pallar inte skriva här. Varit detta nu några dagar så det är därför jag inte alls har haft lust att skriva här.. Sorry!

Fuck You! Fuck You Very, Very Much!

Lily Allen - Fuck You

Picknick, sol och massor av bra läsning

Vi är precis hemkomna efter några timmar i solen på mammas koloni. Var lagom varmt ute, skönt när man känner solen värma skinnet men samtidigt så var det lite blåst så att det inte blev alldeles för hett. Vovvarna höll oss sällskap och låg stilla och flämtade i sguggen av äppelträdet. Daniel läste Aftonbladet och jag hann med att läsa en halv bok. Började läsa "EMMA - Mias dotter" som är en uppföljare till Gömda och Asyl, och hittills tycker jag den är superbra. Vi hade också lite picknick på en filt i gräset, kex och goda jordgubbar var perfekt i värmen. Nu ska jag pilla lite med inläggen från USA så att de blir helt färdiga. När de väl är färdiga så börjar de komma upp.. Ska även kasta ett öga eller två på fotbollen på TV:n.

Ha en skön lördagseftermiddag!

Skratt, och härligt sällskap - vad mer kan man önska sig?

Nu är jag hemma efter en helt fantastisk kväll i goda vänners sällskap. God mat, god dricka, god glass, mycket snack och härliga skratt. Sådant kan förgylla vilken dag som helst och det är underbart! Nu blir det ett avsnitt One Tree Hill innan det är dags att sova! Godnatt!