Helgen går alldeles för snabbt

Det är redan söndagskväll och hela helgen har förflutit. Tycker att denna helgen har gått ännu snabbare än vad helgerna brukar göra. Vår helg har varit bra, hänt en massa så det känns lite konstigt såhär i efterhand men roligt med en fullmatad helg. Här kommer lite bilder från vår helg:

Fredagen tillbringades med en lugn dag hemma. Vi grillade gott och åt ute på balkongen. När maten var uppäten satt vi kvar en lång stund och bara pratade och hade det mysigt.

Medan Daniel grillade så skulle jag packa upp den nya krukan och plantera ut lite blommor på balkongen. Sizou var snabbt med på noterna och ville hjälpa mig. Hon älskar lådor och när jag började öppna lådan så ville hon snabbt försöka ta sig i den...


 
Sötaste Sizou försöker ta sig i lådan


"Äntligen kom jag i lådan, matte. Här kan man ligga gott =)"

Sizou valde sedan att bosätta sig i lådan under resten av kvällen. När jag skulle fotografera henne vaknade hon dock till liv och ville gärna busa med snöret som finns på kameran:


Sizou trivs i sin nya låda


"Äntligen fångade jag snöret!"
Sizou i närbild

I lördags startade jag med en runda på stan. Jag var först hos frisören och fixade mitt hår, dock blev jag inte alls så nöjd men det får man väl ta. Efter det tog jag en liten shoppingrunda. Solglasögon var målet och sedan blev det även en bolero till, de är toppen att ha över både toppar och klänningar nu när det är varmt ute. Efter stan hann jag bara hem en kort runda för att byta kläder och fixa till mig innan vi for till mamma. Micke, Ingrid och Frida var där, så roligt att träffas lite =) Först blev det fika och sedan blev det gott grillat med potatisgratäng. En mysig eftermiddag/förkväll hade vi =) Efter ett tag bestämde vi oss för en runda till Jonas där det var lite folk på besök. Ett riktigt trevligt gäng var där =) Vi satt och pratade, drack lite öl och spelade gitarr och sjöng, riktig mysstämning hade vi. Strax efter elva styrde vi stegen mot bussen och åkte hem för en god natts sömn.


Älsklingen njuter av solen på kolonin


Underbart vackra Taison var också med på kolonin


♥ Älskade Taison ♥

Sedan blev det lite vattenlek och båda hundarna är lika galna i att jaga vattenstrålen:


Lucas leker i vattnet


Taison ville självklart också vara med så det fick han =)


Blöt vovve efter vattenlek


♥ Mattes underbara älskling ♥


Jag och min älskade vovve

Efter vattenleken var det dax att starta grillen. Jag och Daniel passade även på att busa en massa med Frida medan köttet låg på grillen:


Bus-Fia..


...som kan vara riktigt söt om hon vill =)


Daniel satt och softade i solen medan Micke skötte grillen


Daniel och Frida tittade lite på fågelbadet

När man är på kolonin så får man planera sina toalettbesök. Därför var vi ett helt gäng som i samlad trupp begav oss till toaletten innan middagen. På väegn hittade jag massor av fina blommor som växte intill gångvägen:


Vårkänslorna spritter i hela kroppen när man ser alla fina blommor


♥ Sötaste ♥


Frida blev trött i benen och fick gratisskjuts tillbaka till stugan av Daniel

Väl tillbaka från toaletten så började maten bli färdig. PÅ bordet hade vi underbart fina vitsippor som familjen Ahlstedt hade med sig från Örkelljunga:


Vitsippor sprider vårkänslor över dukningen


Frida tittar nyfiket på blommorna


Syskonen sitter och samtalar


Frida med snyggaste modellposen


♥ Älsklingen & Jag ♥


Ingrid ville också vara med på bild =)

Efter maten for vi vidare mot de södra delarna av stan där Jonas hade lite bjudning. När vi kom satt folket och åt, men vi hade redan ätit så vi tog varsin öl och höll gänget sällskap medan de åt. Hos Jonas var där lite kompisar till Jonas, samt att Mattias, Maria och Noah var där:


Jag, Maria och Mattias


Efter middagen så plockades gitarren fram och vi spelade och sjöng. Här är det Anders som spelar lite gitarr


Maria & Noah


♥ Me & Love ♥

Idag, söndag, har det varit en lugn dag. Massor av TV-tittande och softande har vi hunnit med. Jag var dock iväg en runda strax efter lunch och tittade på blommor till balkongen. Mamma var snäll och ställde upp och följde med mig till Plantagen en runda. Vi hittade inte så mycket blommor, men lite fint hittade vi så det kommer nog bli fint på balkongen iaf =)


Fina vårträd på gården utanför vårt hus


Häftiga fiskar ute på Plantagen


Mamma kollar på blommor

När jag kom hem visade det sig att Sizou hade bestämt sig för att flytta in i lådan igen. Hon låg så gott där inne och myste, men när jag kom ville hon direkt undersöka kameran och det spännande bandet på kameran. Min söta lilla tös =)


Sizou trivs i sin låda
Min lilla busiga tjej ville gärna busa med mig =)

♥ Vackraste tösen ♥

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0