Underbaraste dagen


Lucas njuter av vårsolen
Han tycker det är underbart att få sitta och titta ut på vad som händer utanför balkongen


Godafton!

Äntligen är det fredag, bästa dagen på hela veckan enligt mig. Man har precis avslutat en arbetsvecka och hela helgen ligger framför en. Fredagskvällar brukar vara lugna och sköna, man kan ta en god dricka och bara njuta av att man har lite ledighet framför sig.

Dagen har varit riktigt härlig med underbart väder. Dock jobbade jag hela dagen mellan 9-16, skulle slutat 17 men fick smita lite tidigare för att vi inte hade så mycket barn kvar. Hela dagen tillbringades på gården med barnen i det underbara vårvädret. Det var full aktivitet på barnen - de cyklade, gungade, sparkade boll och lekte i sandlådan =) Underbart att se den glädje som finns, barnens ögon lyser och de njuter av att få vara utomhus och springa och busa.

Efter jobbet slängde jag mig på telefonen och ringde M för att fråga om hon bjöd på kaffe. En runda på MAXI senare så satt vi på mammas koloni och drack kaffe och fikade. Härligt sitta ute i solen och njuta, vi hann iaf få lite värme innan det började bli kyligare vid sex. Då körde vi hemåt och satte oss istället på balkongen. Här har vi sedan suttit och njutit av kvällens värmande strålar med varsin öl i handen. Härligt att sitta och se på folket som rör sig ute på gräsmatten och cykelbanan, även Lucas och Sizou njuter i fulla drag. Sizou har legat på sin dyna och solat sig medan Luc har suttit på sin pall och kollat ut. Snacka om att vi gör allt för att djuren ska trivas, vi fixar och trixar för att de ska få sina platser i solen så de blir glada och nöjda =)

Nu börjar det bli dax för middag. Ikväll blir det grillade fjärilskotletter, grillat spett med champinjoner samt grillade paprikabitar. Till detta blir det potatisklyftor av färskpotatis, vitlökssås och vitlöksbröd. Ska bli underbart gott, härligt att grilla och sedan även kunna äta på balkongen, har jag sagt att jag njuter i fulla drag? ;)


Hoppas alla har haft en skön fredag i det fina vädret!
Trevlig kväll önskas alla underbara läsare!
Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0