Vårkänslor i hela kroppen

Halloj =)

Idag känns allt mycket bättre i kroppen och jag hoppas att det kommer fortsätta kännas såhär bra. Såhär vill jag ha det, såhär ska det vara. Underbart väder har det varit idag och de senaste dagarna och det gör inte humöret sämre. Att det dessutom är fredag idag ska vi bara inte prata om, lovely day!

Det är så underbart att våren tillsut har valt att komma till oss. Plötsligt kom den med stormsteg, rusade in i vårt liv med full värme och massa sol. Känns underbart att bara behöva ha på sig en tunn jacka, inga termobyxor, vantar eller mössor. Underbart även att få lite ny energi från solen, det behövdes verkligen efter denna vintern som har varit. Underbart med alla söta vårblommor som har börjat titta upp också. På jobbet så är hela marken på gården täckt av lila blommor, underbart mysigt =) Jag blir så lycklig i hela kroppen när jag ser alla fina blommor och känner solen som värmer!

De sista jobbdagarna har varit omtumlande. Mycket fix och trix med ledigheter och vikarier, chefsamtal och diskussioner i arbetslaget. Dock är det inget som inte går att lösa, lite motgång gör en starkare och gör att man uppskattar medgången så mycket mer. Igår var vi tre man kort i huset, men med en vikarie halva dagen så klarade vi det galant. Hela dagen var vi ute och njöt av det underbara vädret, till och med mellanmålet åt vi utomhus =) Underbart med sol och vår. Även idag var vi ute massa, ännu bättre väder idag ju så självklart skulle man vara ute. Själv sätter man bara på sig vårjacka men på barnen byltar vi på kläder. Vinteroveraller är fortfarande på liksom mössor och vinterkängör i vissa fall. Vissa barn har dock börjat ha gympaskor vilket känns förnuftigt. Samtidigt som man själv njuter av värmen så känns det inte lockande att ta på barnen något annat än overall, de blir lätt frusna och smutsiga då de rullar på marken så jag vet inte riktigt hur man ska göra. När jag gick hem idag hade jag bara trekvartsarms tunika med öppen jacka över och var varm, så undra dock hur barnen hade det med långärmade tröjor i sina overaller, stackars dem som har så dumma pedagoger =P

När jag kom hem från jobbet idag så tog jag tag i städningen opch fixade till balkongen. Torkade av hyllan vi har där ute, plockade bort skräp och stälde iordning. När D kom hem dammsugade han så nu är där så fint, =) Blir grillning på balkongen ikväll, mysigt =) Skönt nu att ha inglasat, då stannar värmen kvar så där kommer nog vara skönt även ikväll! Nu ska jag krama på älsklingen innan jag ska ta tag i maten!

Trevlig fredag!
Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0