Första semesterveckan i bilder

Halloj!

Redan har en hel vecka gått på semestern, vad tiden går fort. Första semesterveckan var iaf händelserik och vi hann med en hel del roliga saker. Tisdagen var vi på Bakken med Marianne och Bengt. En riktigt toppendag med underbart väder och massa åkande. Onsadegn var jag i Klippan med mamma och fixade naglarna. Tack Mutti, de är superfina. Torsdag och fredag tog vi det lugnt hemmavid, städade och lite så. På fredagskvällen var vi en runda på stan, tog en tura och drac lite öl - supertrevligt. Lördagen tog vi en sväng om Malmö där vi shoppade lite. Var härligt väder att strosa runt på stan i. Dagen avslutades med en god middag på en restaurang i narheten av Lilla torg. Veckan avslutades med en lugn hemmasöndag. Lite kortspel på balkongen, lite CSI och på kvällen god lasagne och trevligt kortspel. Sammanfattande an man säga att vår första semesterveca var toppen med massor av aktiviteter men ändå gott om vila och återhämtning. Nu möter vi den andra semesterveckan som kommer bestå av mycket fixande inför avfärden på fredag till Korfu. Lite födelsedagsfirande, vaccination av Lucas, shopping inför resan och middag och öl på stan ska nog hinnas med innan vi på fredag styr resan mot Grekland för en veckas sol, bad och avkoppling.


 
På båten på väg mot Bakken


Bengt & Marianne på tåget


Lite öl och lunch intogs på en uteservering på Bakken


Daniel & Marianne körde radiobilar


Min underbara man


Vi spelade lite på hästspelet. D som brukar vara oslagbar på det var inte alls i högform denna dagen


Vi intog lite fika på en uteservering


Daniel med söta Heffaklumpen


Jag och Heffaklumpen. Heffaklumpen gillar också öl


I onsdags gjorde jag alltså vid naglarna. Vilken tur att man inte skulle ha dem såhär långa, värsta klorna. Slutresultatet får jag ta en bild på sen och lägga ut


En förvirrad Daniel som inte är beredd på att jag fotar. Besök på nya shoppingcentret Entre i Malmö


Vi strosade runt lite på stan...


.. och avslutade med god middag på en restaurang. Maten bestod av fläskfile, potatisklyftor och pepparsås - var supergott och en perfekt avslutning på en härlig dag

Spår från tidigare besökare..
Rosa

Oj vad nu hunnit med mycket. Det är så härligt att vara ledig. Min första arbets dag idag. Det har gått bra man är ju lite off innan allt trillar på plats.

Det var några häftiga nagler.

Önskar er en trevlig resa till Korfu,ni får gärna dricka en mythos för mig också. Dom smakar så gott

Kram

2009-08-03 @ 20:05:59
Bloggadress: http://th-rosas-blog2.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0