Underbart med lördagsmorgon

Godmorgon!

Jag skämms verkligen över min insats på bloggen under veckan. Skyller dock på det nya jobbet som tar upp all min energi. Har varit en fullmatad vecka - mycket nytt på jobbet, allt görs och är annorlunda än på mitt gamla arbete. Nya kollegor att lära känna samt en massa nya barn att lära känna. Finns dessutom en mängd barn som är svåra att komma nära, lite speciella barn som har en stor vilja. Vi har även haft inskolningar, tre nya små barn som under veckan har slutfört sin inskolning med allt vad det innebär - tårar, skrik, förvirring och liknande. Dessutom har de både ätit för första gången på förskolan, samt sovit för första gången vilket är saker som skapar mycket förvirring hos små barn. Allt har dock gått toppenbra och man känner redan att barnen börjar bli mer trygga. Veckan innan började två andra nya små barn och bara under denna veckan som jag har varit där så ser man skillnaden i hur de tar för sig - riktigt härligt att se. En stor skillnad mot min gamla arbetsplats är att man här är en stor avdelning - cirka trettio barn kommer vi vara i samma lokal utan möjlighet att dela in i olika avdelningar. Många nya och små barn dessutom som lätt tycker det kan bli lite stökigt, tror där kommer vara 13-15 barn mellan 1-2 år. Positivt är dock att jag antagligen får min önskan igenom och får arbeta med de små barnen, något som jag känner skulle vara en perfekt start. Att få börja med de små barnen, se vad och hur man kan göra med dem för att sedan arbeta sig uppåt till de större barnen - detta blir nog bra :-)

Iaf, idag är det lördag och arbetsfritt. Eller arbetsfritt för mig iallafall. Älsklingen är iväg på lite helgjobb, han kunde inte motstå pengarna. De får ganska bra betalt för att jobba på lördagen, så sex timmar på lördagsmorgonen, med gott om raster, kändes inte som något betungande tyckte han. Jag och busungarna myser under tiden här hemma, känns som jag knappt har hunnit mysa med dem alls under veckan eftersom jag somnat så fort jag har kommit innanför dörren. Tror vi ska försöka sova en liten stund till innan jag och Lucas går ut och kastar lite boll.  Senare i eftermiddag ska jag försöka fixa lite inlägg om Korfu samt Göteborg!Hoppas alla får en fin lördag! Kram


Spår från tidigare besökare..
Rosa

Roligt att höra hur du har det på ditt nya jobb. Låter bökigt med 30 barn på en o samma yta. Men ni får väl dela upp er så några är ute eller i gympa salen eller något liknande. Det tar ett tag sedan har man kommit på någon bra lösning.

Trevlig helg

2009-08-29 @ 08:20:03
Bloggadress: http://th-rosas-blog2.blogspot.com
Sandra

Kul med nytt jobb, ibland funderar jag också på det..Meeen egentligen trivs jag ju. Får byta sen när vi bestämmer oss för bebis oavsett. Jobba i Lund med barn på dagis här hemma är ingenbra kombo..Jaja, det blir sen det!



Till London åker vi den 30/9, tre dagar..Känns lagom med en liten paus halvvägs in i hösten :) Har faktiskt aldrig varit där så ska bli riktigt kul!



Kram!

2009-08-30 @ 16:16:54
Bloggadress: http://sandrainthecity.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0