This Is How It Is - saker är som de är och tyvärr kan man ibland inte göra något åt det

Hejsan alla fina läsare!

Vilket deprimerande inlägg jag skrev igår, inte alls så det ska vara när man kommer hem efter en underbar semestervecka. Anledningen till deprisionen är dock att jag råkade ut för lite bekymmer under resan. Natten till onsdagen vaknade jag och mitt vänstra öga ömmade. Gick upp på toa för att kissa och såg att ögonlocket var svullet. På morgonen var det fortfarande svullet samt att jag var påsig under det högra ögat. Senare på dagen började även höger öga ömma och när jag vaknade natten till torsdag vissade det sig att även det hade svullnat upp. Hela torsdagen hade jag ont och var svullen, såg rent utsagt hemsk ut. Vid detta läget var det högra ögat värst, jag var jätteröd och svullen under ögat och vid ögongranskanten under ögat. Natten till fredagen vaknade jag och vänster öga hade åter svullnat ännu mer, vid detta laget var jag ganska irriterad och trött på det men inte skulle det få förstöra min semester för det. Igår när mamma såg ögonen så tyckte hon vi skulle åka till akuten, men då vi kollade närmre bestämde vi oss för att avvakta lite för att se hur det utvecklades. Det vänstra ögat var svullet men jag har haft det liknande förr. Under det högra ögat var det lite varigt såg vi och när vi tryckte försiktigt så vällde det ut var. Vi baddade med vatten och tryckte försiktigt om vart annat och på kvällen såg allt bättre ut. Dock såg jag när jag skulle lägga mig att det var varigt även på det vänstar ögat.

Imorse när jag vaknade hade varfyllnaden på det vänsta ögonlocket spruckit och det varade från ögonlocket så vi bestämde oss för att åka upp till sjukhuset. En salva med pencillin blev resultatet mot infektioner i båda ögonen, så nu ska jag kurera mig med det. Läkaren konstaterade även att jag inte får jobba förrän det har lagt sig så imorgon blir det inget jobb för mig. Han trodde det bästa var att jag var hemma en vecka, eftersom jag gärna skulle vara hemma ytterligare någon dag efter att infektionen och svullnaden hade lagt sig med tanke på infektionsrisken som finns med mitt arbete. Så imorgon som inte bara skulle vara första dagen efter semestern, utan även första dagen på ett nytt arbetsställe så får jag istället ringa och sjukanmäla mig. Känns inte speciellt skoj när man ska börja på ett nytt ställe, känner mig som en svikare och en riktigt dålig människa. För tillfället mår jag sämre psykiskt än fysiskt, har enormt dåligt samvete för att jag måste svika mina blivande kollegor genom att börja med att vara sjuk. Att jag dessutom antagligen kommer vara hemma en vecka gör inte saken bättre.  Jobbigt när man inte bara har infektionen som tunger en utan att man dessutom har det dåliga samvetet hängande på sina axlar. I hate myself just nu.

Trots detta så var semestern helt fantastiskt och vi har haft en underbar tid. De sista dagarna lät jag inte det tynga ner mig utan hade inställningen att vi skulle ta vara på den sista tiden så fick vi ta det sen. Korfu var underbart och jag längtar faktiskt tillbaka trots att det även är skönt att vara hemma =) Kommer mer om resan sen, ville bara ge en förklaring till mitt kryptiska och deprimerande inlägg igår. Nu ska jag mysa ner mig under ett täcke i soffan och mysa med mina busungar och min man och kanske ta en liten tupplur. Sover dåligt på nätterna eftersom jag har ont i ögonen så en tupplur passar bra nu på eftermiddagen. Trevlig eftermiddag! Kram 


Bild från i torsdags, då båda ögonen hade svullnat. Dock syns det inte riktigt på bilden hur rött och svullet mitt högra öga är.


Två nytagna bilder på hur vackra mina ögon är idag söndag. Ja, som det syns på bilderna känner jag mig verkligen snygg och pigg

Spår från tidigare besökare..
Rosa

Hej Cathrine.

Ah vad är det för skit du fått i dina ögon? Stackars dig.Du måste tänka på dig själv när du har en infektion i kroppen. Du kan ju inte komma på nya jobbet och smitta ner barnen, det är så du får tänka. Men jag förstår dig. Krya på dig

2009-08-16 @ 19:52:02
Bloggadress: http://th-rosas-blog2.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0