London 2008 - Day 2

Den andra dagen i London startades med en frukost på hotellet. Även om frukosten i sig inte är mycket att hurra för så är det enormt skönt att ha frukost inkluderat i hotellpriset. Några rostade mackor med marmelad samt en mugg kaffe/ett glas juice står man sig på ett tag också kan man ta en sen lunch sen istället för att direkt behöva leta efter frukostställe.

Efter att frukosten hade hamnat i magen så bestämde vi oss för att utforska London lite. Daniel hade som önskemål att vi skulle åka ut och kolla på Chelseas hemmaarena. Dagen innan hade jag lyckats hitta en underbart användbar karta över London, och eftersom vi såg att Chelseas arena låg på motsatta hållet mot de centrala delarna så vi bestämde oss för att starta med det. Sagt och gjort, vi tog tunnelbanan ut till rätt station och väl där så insåg vi att vi inte visste riktigt var den låg. Kartan vi hade sträckte sig inte så långt ut, utan det enda vi hade var en adress. Efter lite velande valde vi att gå i den ena riktningen och efter en liten promenad blev vi överlyckliga då vi såg att vi var på rätt gata. Vi fortsatte vandra framåt längst denna gatan för att förhoppningsvis hitta fram. Efter mycket vandrande (och lite gnällande från min sida =P)så bestämde vi oss för att vända tillbaka eftersom vi inte hittade arenan. Precis när vi kommer tillbaka till tunnelbanestationen så ser vi att arenan ligger in bit framåt på vägen. Vi hade alltså vandrat på fel håll, vandrat runt i en 30-40 minuter, också visade det sig att arenan låg så nära stationen att man såg den därifrån om man bara tittade ordentligt. Trots lite irritation på att vi gått fel så länge så blev vi glada över att hitta arenan och tittade runt där ett tag. Jag anser dock att det inte var mycket att se men D verkade iaf nöjd så då är jag också glad =)


Lite trött och irriterad över att vi inte hittar rätt. Dessutom var det iskallt ute och jag frös något enormt..

 
Väldigt fina arena hade de iaf =)


Jag fick chansen att snacka med lite snygga killar. Att få chansen att sitta mellan Lampard och Terry är inte det sämsta =)

Självklart var vi tvungna att ha ett foto på oss framför arenan =)


 

Efter att ha spanat runt lite runt arenan så bestämde vi oss för att åka tillbaka in mot centrum. Jag hade lyckats glömma mössan hemma på hotellrummet och man kunde direkt känna hur mycket en mössa hjälper mot kylan. Hädanefter ska jag aldrig tvivla på hur viktigt det är med mössa för att hålla värmen när det är kallt ute. Eftersom det var så enormt kallt ute denna dagen och jag frös så mycket så bestämde vi oss för att göra något inomhus. Vi hade innan resan diskuterat att vi kanske skulle gå på British Museum och tyckte att det kunde vara passande en kall dag som denna. Jag är egentligen inte speciellt road av museum, även om jag tycker att historia är väldigt fascinerande, men hade hört mycket bra om detta museumet så vi gav det en chans. Självklart fanns där en del intressanta saker, fast överlag blev jag besviken och tyckte där var ganska tråkigt. Efter att ha avslutat besöket med att spana in mumierna så begav vi oss därför vidare ut på nya äventyr...

På väg till museet. Denna gatan var så fin, en riktigt traditionell engelsk gata med söta hus. Om jag skulle bott i London skulle jag bott på precis en sådan gata =) Observera dock min fula pose - och nej jag var inte kissignödig, enbart frusen =P


Med museét i bakgrunden. Precis när vi kom så var det massor med folk utanför och jag började undra om det var något speciellt. Dock visade det sig vara några skolklasser som var där på besök, antar det är ett populärt besöksställe för skolor. Dock syns inte folkmassorna på denna bilden.
Inne i entréhallen. Detta var centrum i hela museet och härifrån kunde man ta sig till alla olika utställningar.
En häftig stenstaty av ett lejon som jag var tvungen att fotografera =)

Daniel blev väldigt fascinerad av stenlejonet och var tvungen fotografera det med mobilen. För att lyckas krävs stooooor koncentration ;)

Daniel med några kompisar =P


 

Efter museét bestämde vi oss för att åka tillbaka till hotellet en runda för lite vila. Vi köpte med oss några cheesburgare och öl och begav till hotellrummet för lite sen lunch. Efter att vi hade ätit upp cheesburgarna så spelade vi kort och drack lite öl innan vi begav oss in i London för att titta runt lite och äta middag. Efter att ha strosat runt lite på Londons alla gator och spanat i skyltfönster så valde vi en av Londons alla pubar som matställe. Denna andra kvällen blev det lite klassisk, engelsk pubmat. Daniel åt "fish & chips" medan jag åt en rumpstek. Puben var riktigt mysig, med utsikt över en av alla londons teatrar så vi satt och spanade på allt folk som skulle på musikal. Maten var sådär, min rumpstek var enormt seg och efter halva så bytte jag fat med D och fick istället hand underbart goda "fish & chips". Efter maten strosade vi längst Regent Street upp mot Oxford Circus där vi tog tunnelbanan tillbaka till hotellet.

Redo för en runda in i centrala London


Jag och min älskade man =)

Carnaby Street var underbart fint smyckat =) Snögubbarna i luften  var så fina =)


Dags för middag på en engelsk pub



Jag vid Leicester Square. Mitt på torget hade de ett stort tivoli med karuseller, dock åkte vi inget utan tittade bara. Där var så fint med alla lampor i träden.

Julskyltningen i skyltfönsterna hos den enorma leksaksbutiken Hamleys.
Daniel utanför Hamleys. Min underbart söta, trötta man =)

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0