London 2008 - Day 4

Den fjärde dagen i London började vi med en liten julmarknad nere vid Themsen och London Eye. Trots två tidigare resor till London så hade vi aldrig varit ute vid London Eye och vandrat vid Themsen. Att hitta till London Eye var dock ingen enkel sak. Vi började med att följa skyltar som var uppsatta, men plötsligt slutade de skylta mot London Eye. Vi försökte se på vår karta hur vi skulle gå och efter ett tag skyltade de åter mot London Eye. Nästa skyltar vi såg var det plötsligt borta igen så det var sannerligen inte lätt att hitta dit. Lyckligtvis kom vi fram tillslut efter lite yrande, men de borde cok titta efter sina skyltar lite tycker jag.

Julmarknaden var supermysig med massor av små bodar där de sålde allt från julgodis, smycken, träleksaker, skyltar till dörrar och teckningar över London. Jag lyckades hitta den perfekta julkappen (enligt mig) till Noah. Ett litet trätåg i obehandlat trä där vagnarna bestod av bokstäver som tillsammans bildar Noahs namn. Ett lok och en slutvagn köpte vi med och det blev superfint =) Hade jag haft barn så hade jag lätt velat ha ett sådant tåg med deras namn, men nu hade jag ju tyvärr inga barn =P Efter att vi hade vandrat runt här ett tag så gick vi över London Bridge mot Big Ben. På vägen köpte vi lite brända mandlar, vilket kändes mysigt eftersom vi även åt det på förlovningsdagen fast då vid en annan bro i London =) Vi tog sedan tunnelbanan in till Oxford Street där vi gick och tittade i lite affärer innan vi åkte tillbaka ut till Bayswater där hotellet låg.


På väg upp från tunnelbanan. Tunnelbanan går så långt ner så man får åka låååååång rulltrappor för att komma upp =)


Framme vid London Eye efter en lång och krånglig promenad. De borde titta över skyltarna ute vid London Eye


London Eye. Riktigt häftigt att det rör sig hela tiden även då folk går på. På långt håll ser det ut att stå stilla men när man var närmre såg man att det rörde sig långsamt, långsamt hela tiden
Vi två med London Eye i bakgrunden

En båt på Themsen


Häftig bild med London Eye i förgrunden och Big Ben i bakgrunden. Här ser man också de små "burarna" som man åker i när man åker i London Eye.

Jag tittar i ett stånd med massor av träleksaker. Här har jag precis fått syn på det söta tåget som vi sedan köpte till Noah.

Min underbara man skickar sms

Bild där man ser Big Ben och The Parliament på andra sidan Themsen
Daniel på London Bridge =) Här hade vi precis köpt underbart goda brända mandlar

London Eye sett från andra sidan Themsen (från den sidan där Big Ben ligger)


Tunnelbanestationen vid Big Ben. Riktigt häftigt med glasdörrar som öppnades först när tåget kom. Inte många stationer som har sådan säkerhet.
Jag hittade en sittplats på det fullsatta tåget. Passade perfekt eftersom jag hade enormt ont i knäet

Daniel ville vara med när jag skulle fotografera ett underbart fint skyltfönster


Så söta =) I verkligheten rörde de sig så att det såg ut som att de bråkade om smällkaramellen och drog sönder den, riktigt häftigt =)


Förra året när vi åkte till London var jag enormt förkyld och därför smakade jag inte vad någon mat smakade under de första dagarna. Dock fick jag åter min smak vid en lunch vi intog på Pizza Hut. Denna lunchen var enormt god och jag har i ett år längtat tillbaka för att åter kunna äta på Pizza Hut. Därför fick jag tilslut igenom min önskan och vi åt en ordentlig lunch på Pizza Hut. Vi startade med två förrätter, potatisklyfter med dip samt vitlöksbröd. Efter det delade vi på två underbart goda pizzor, en med kyckling och en med biff =) Riktigt gott var det. Tyvärr kunde jag inte få min efterlängtade eftrerätt, chokladkaka, eftersom maskinen var sönder eller något liknande. Efter en enorm middag återvände vi för lite vila och kortspelande på rummet. Vi hann även med någon Bacardi Breezer och lite vin innan det på kvällen var dags för resans stora händelse... Mer om den upplevelsen kommer i ett senare inlägg =)


En glad Cattis som äntligen fått äta på Pizza Hut

Även Daniel Tyckte att det var riktigt gott =)

Pizzorna var enormt goda och mättande, och vi rullade ut från restaurangen

Tillbaka på hotellet passade jag på att fotografera oss lite. Fotograferingen började lugnt och fint med såna här bilder...

...men snart hade det övergått till en massa trams. Daniels min på denna bilden är obetalbar =)
Efter lite fix så var jag redo för kvällens äventyr =)

Även Daniel gjorde vid sig inför kvällens underbara arrangemang... =)

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0