Se upp i backen!

Dagen på förskolan har varit underbar. Barnen skrek av glädje imorse, äntligen hade vi fått lite snö =) Barnen var riktigt ivriga att få komma ut, det var till och med en pojke som hade sagt till sin mamma imorse: "Jag måste ha på mig overallen, för vi ska ut och åka pulka direkt". Denna pojken kom tidigt till förskolan och skulle äta frukost innan det var dax att gå ut. När mamman hade påpekat det så hade han bara sagt att han hellre ville åka pulka =)

På grund av vädret så kastade vi vår planerade dagsaktivitet åt sidan för massor med bus och fart i backen utanför förskolan. Underbart var det att se och höra barnens glädje då de for ner för branten. Älskar mitt jobb och jag älskar barnens entusiasm och spontanitet. Jag hamnade också i en pulka och åkte några gånger. Det var superkul, minns inte när jag senast åkte pulka =) Jag kände mig som ett barn för jag tyckte det var lika kul som barnen, men vad gör det; barnen älskar när man vågar vara fjantig och vara med i deras lek =)

Nu har jag varit hemma en stund. Pussats med vovvarna samt varit ute på snöpromenad med dem. Nu ska jag kolla lite TV tror jag. Är sugen på en tupplur men min handledare för examensarbetet ska ringa mig så jag ville inte sova då.. Snyggt vara helt yrvaken då jag svarar i telefonen, då fattar jag säkert inget av vad hon säger. Hoppas hon ringer snart så att jag kan sova en stund sen!


Hoppas ni också haft en underbar dag i snön!
Ta hand om er!
Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0