Helgen som har gått

Go´kväll alla underbara bloggläsare ♥

I helgen har uppdateringen varit väldigt bristfällig eftersom det har hänt så enormt mycket annat. Dock tänkte jag köra en liten sammanfattning av helgen nu, så att ni trots allt får veta vad för skoj saker jag har haft för mig =)

Fredagen startade med middag hemma hos pappa. Var en väldigt trevlig kväll med underbart, god mat och gott vin till. Efter middagen så satt vi och spelade kort och snackade halva natten. Hekla tiden sköt jag och D på hemfärdstiden, och tillslut fick vi ta sista bussen hem. Hem kom vi iaf och väl hemma var jag enormt pigg. Därför tog jag chansen och kollade på Let's Dance som jag hade spelat in tidigare på kvällen. Under tiden sov D skönt på den andra soffan så jag hade det lugnt och skönt här hemma =) Vid fyra gick jag in och la mig och sov enormt skönt.


Lördagen började med massor med diskussioner med pappa angående dator. Under lång tid har jag längtat efter att få köpa en rosa Sony Vaio, men det har alltid funnits någon anledning till att vänta. Först så ville jag vänta till jag hade fått jobb så att man visste att man hade råd. Efter det så bestämde vi oss för att vänta till efter jul så det inte blev en massa extrakostnader precis i julstressen med all a julklappsinköp. Nu i januari när jag till slut skulle köpa den så visade det sig inte vara så lätt. Överallt var den slut, på många ställen skulle den inte komma in igen och på vissa skulle den komma in om ett tag. Snacka om irritation när jag nu äntligen kunde köpa den men insåg att den inte fanns tillgänglig. Till slut hittade pappa att de skulle ha den på ONOFF... i Kristianstad!


Efter mycket diskuterande mellan mig och pappa så bestämde vi oss trots allt för att åka dit och köpa den. Förutom att jag kunde få den med mig hem direkt så var den också 1000 kronor billigare, vilket trots bensinkostnaden blev en förtjänst på cirka 800. Så igår tillbringade vi dagen på resande fot. Efter en lång bilresa så kom vi fram tillslut och jag kunde få den underbart fina datorn =) Känns skönt att pappa förstår sig på sådant med datorer lite mer än mig, för jag fattar inte mycket. Tack för hjälpen pappa =)


Väl hemma i Helsingborg så hade klockan redan hunnit bli halv sex. Daniel som hade varit hemma med älskade Lucas hela dagen kollade lite fotboll så jag passade på att packa upp och installera datorn. Under tiden datorn installerades så passade jag dessutom på att plugga lite. Allt med installationen gick bra, fram tills jag skulle koppla upp till vårt trådlösa internet. Att ansluta gick, men jag fick enbart begränsad tillgång. Först trodde jag att jag hade fel lösenord för att få tillgång till det trådlösa nätverket, men då jag testade annat så kom det upp fel på dem vilket det inte gjorde då jag skrev in det jag trodde att det skulle vara. Vi höll sedan på en lång stund på kvällen (och även en stor del av morgonen gick åt till detta)innan vi tillslut kom in på internet. Det visade sig att lösenordet trots allt var fel, så när jag väl fick tag i rätt så gick det lättare.


Förutom massa fix med datorn på kvällen igår, lördag, så hann vi med god middag och massor med mys. Vi lagade fläskfilé, potatis (Criss Cuts) och champinjonsås vilket smakade underbart gott =) Till det såg vi ett avsnitt 24 och bara njöt av varandras sällskap. Resten av kvällen tillbringades framför TV:n med fler avsnitt 24 och en himla massa mys.


Även idag har det varit en händelsefull dag. Efter lite fix med datorn imorse så tog vi en runda till Väla där jag till slut fick tag i ett par kängor till jobbet samt ett regnställ. Efter det åkte vi hem och åt lunch och sedan åkte jag ut och gick en runda i skogen med pappa, Lucas och Taison. Nu ikväll har pappa hjälpt mig med att installera lite program i datorn och sedan har vi ätit lite kvällsmat. Ikväll blev det goda räkmackor, smakade fint. Nu kollar vi åter på 24, vi försöker ta oss igenom säsong 6 nu. Nu ska jag återgå till TV:n och mys med min älskade man =)


Hoppas ni har haft en bra helg

    Ha en underbar kväll!      
Kram ♥                  


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0