I´m Outta Time

Godmorgon!

Idag är det söndag, veckans sista dag vilket innebär att imorgon är det en helt ny vecka. Veckorna går så enormt snabbt, jag hinner nästan inte med. Idag har vi en late-söndag här hemma. Sov länge, låg sedan kvar i sängen och mös och nu ska vi precis äta frukost. Längesedan vi bara tog det lugnt och hade en helt oplanerad söndag, så det känns skönt. Efter denna veckan som gått så behövs det ännu mer så det är helt perfekt =)

Gårdagen var helt underbar. Först gick vi Ströget hela vägen upp där vi stannade och drack vars en öl och tittade på skridskoåkarna på en isbana som fanns där. Vi snackade en massa och hade det riktigt trevligt =) Sedan vandrade vi Ströget ner igen och jag passade på att shoppa lite. Det blev tre tjocktröjor som är helt perfekta till jobbet, samt en långärmad topp och en kortärmad topp. De hade en massa rea så två¨av tjocktröjorna kostade endast 39 dkr styck, vilket känns som perfekt pris på en tröja att ha på jobbet =) När vi betalade så visade det sig att två av de andra tröjorna också var billigare än vi trött. Den ena kostade 99 enligt lappen, men gick in på 59, och den andra kostade 199 enligt lappen men den kostade bara 129. Känns underbart att få 110 kronor rabatt bara sådär =)

Efter lite shopping intog vi en middag på en fashionabel restaurang vid namn Burger King =) All annan mat var så sviningt dyrt så vi bestämde oss för att BK var lagom pris. Vi satt sedan där ett bra tag och snackade och kollade ut på trafekien, folk som gick förbi och alla lampor som tändes på torget utanför. Vi satt en våning upp så där var lugnt och skönt. Vi passade också på att dricka vars en öl, hällde i det i colamuggarna så syntes det inte =P Efter en stunds vila så begav vi oss mot Forum där konserten skulle vara. Först kom vi helt galet men efter att ha hittat en karta så insåg vi att vi var ganska rätt, bara att vi skulle gå mer åt höger. Efter en kort promenad kom vi sedan fram till Forum =)

Väl där var klockan inte så mycket så vi passade på att köpa en t-shirt till mig =) Jag älskar att ha något som minne från de konserter vi är på, kul att ha som minne sen. Det blev en supersnygg grön t-shirt med oasis över bröstet. Vi drack även vars en öl och sedan var det dax för förbandet. I pausen mellan dem och Oasis sprang vi på toa och sedan skulle vi köpa en öl till. Dock var kön väldigt lång så det tog typ 30 minuter att köpa en öl och precis när vi nästan var framme gick de på scenen så vi missade starten fast skyndade oss sedan fram. Konserten var riktigt bra, massor med bra låtar. Dock var det dåligt tryck från publiken, lite besviken på det... Jag är iaf supernöjd med konserten och kvällen, det var lovely.

Efter konserten tog vi oss snabbt till stationen för att ta tåget tillbaka till Helsingör. Tåget var supersent men tillslut kom vi på och jag somnade gott. En båtresa senare var vi tillbaka i Helsingborg. Dock kom vi på fel båt, lite sur för det. På ditvägen såg jag superfina halsband på båten, samt att där fanns billigare öl och choklad, så därför tänkte vi köpa det på hemvägen. Denna båten var dyrare med all så det blev varken halsband (som inte ens fanns på denna båten) eller choklad =( När vi gick av båten blev jag dessutom tagen av tullen, de tyckte väl jag såg ut som en knarkare de puckona så sedan fick vi vänta knappt 30 minuter på bussen. Skitslut på en underbar dag och kväll, man kan väl säga att den 24:e var en toppendag med när det väl blev den 25:e så gick allt åt skogen.


Nu blir det frukost för mig!
Ha en lovely söndag!
XOXO


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0