Lite bildlek

Nu när jag köpte den nya datorn så passade jag på att be pappa om hjälp med att lägga in något roligt bildprogram så att man kan fixa och trixa lite med bilder i datorn. Ett av programmen jag lade in har en bra funktion där man kan göra kollage med bilder, vilket jag under kvällen har roat mig massor med =) Japps jag är lättroad, krävs inte så mycket.. Här kommer några av de bilder som jag har gjort kollage av:

Först testade jag med lite foton som vi tog med webkameran häromdagen. Även då var vi lättroade och när jag upptäckte programmet där man lätt kan ta foton, samt där det finns en funtion som tar fem kort efter varandra, så var vi självklart tvungna att testa en massa =) Här är resultatet av några av de foton som togs, samt resultatet av min lek med bildprogrammet.


Efter att jag trixat lite med ovanstående bilder så bestämde jag mig för att göra ett kollage med lite bilder på mig och Daniel Först gjorde jag ett som jag själv tycker blev fint, och efter det gjorde jag ett till som jag gav lite annorlunda design med halva bilder. Det är egentligen lite synd att vi inte syns helt, men samtidigt tyckte jag att det blev en häftig effekt. Här kommer de också:


Här är det första av de två kollagen. Valde lite bilder från bland annat London och NY och satte ihop dem i ett kollage. Jag blev supernöjd, och enkelt var det också =)


Här är kollage nummer två. Trots att vi bara är med lite halvt på två av bilderna så tycker jag att kollaget blev riktigt häftigt och effektfullt. Oavsett vilket så hade jag superskoj när jag satt och fixade med kollagen =)

Spår från tidigare besökare..
Mam

Du e så j-a söt unge, så jag har insett nu att du INTE kan vara min! Fattar bara inte hur jag kunnat tro att du e det....Love Love Love

2009-01-13 @ 22:41:12

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0