Home, Sweet Home

Alltid lika underbart att komma hem efter en arbetsdag. Nu när vi dessutom har väldigt lugnt på jobbet med väldigt få barn och i stort sett inget att göra så är det ännu underbarare. Arbetsdagen har alltså egentligen inte varit så slitsam och utmattande, men trots det så är jag helt slut i kroppen. Antar att det är för att dagarna blir så långa och sega när man har så lite att göra. Oavsett vilket så älskar jag mitt jobb, barnen är underbara och så spontana och härliga =) Det är skönt att ha ett jobb soma man känner att man trivs så bra med!

Efter jobbet tog jag en liten shoppingrunda. Har problem med min hy o ansiktet samt huden på resten av kroppen. Blir väldigt torr överallt, särskilt benen är väldigt torra. Ofta leder torrheten till mycket klåda, och dessutom brukar jag få typ soleksem då jag är utomlands och solar (även då jag solar hemma men här solar man sällan så intensivt som utomlands). Även i ansiktet är jag väldigt torr, på vissa ställen så torr att det kliar så att jag river hål på huden. Dessutom är huden så irriterad att jag får mycket tilltäppta porer och liknande, vilket jag antar beror på att jag är torr samt att jag pillar i ansiktet massor då jag kliar mig. Iaf så köpte jag därför hem bra salva till kroppen samt renglringscreme anpassad för torr hud samt en ansiktscreme anpassad för torr hud. Nu hoppas jag på att få ordning på min hud innan vi åker till Grekland så jag slipper soleksem och torr hud. Dessutom är det skönt om jag kan få styr på ansiktet så jag inte är röd och finnig på alla bilder från semestern.

Nu ska jag dricka lite vatten och kolla lite TV. Om en timme är det Bachelorett och det måste man ju självklart kolla på. Ha en härlig kväll! Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0