It has been a slow day

Dagens arbetsinsats har varit minst sagt slö. Totalt idag hade vi fem(!!) barn och vi var tre pedagoger. När den sista av oss i personalen kom klockan nio, så skickade jag hem Anne som hade öppnat. Vid det laget var där fyra barn så vi behövde inte precis arbeta ihjäl oss. Till middagen kom det sedan en flicka till så då var det fem barn men direkt efter middagen gick ett barn hem och vi var tillbaka på fyra barn igen.

Även om det är skönt med lite lugnare tempo ibland så blir dagen väldigt slö och väldigt lång, känns som att man jobbade hur länge som helst. Strax innan fyra stack jag dock hemåt och plockade upp älsklingen på vägen. Daniel ville nämligen inte cykla i ösregnet imorse så jag körde honom till jobbet imorse och fick därför alltså även plocka upp honom på hemvägen =P Vi stannade sedan till en runda på Maxi och handlade innan vi åkte hem. Nu är vi iaf hemma och jag kollar ett avsnitt O.C. på TV:n. Skönt att bara få sjunka ner i soffan och mysa lite, det behöver man ibland!



 

Hoppas alla har fått en bra start på den nya veckan!
Trevlig kväll
Kram


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0