Let It Rain

Godförmiddag!

Fy vad renget öser ner utanför fönsterna. Känns som att detta regnandet aldrig tar slut. Jag som hade stora förhoppningar då vädret var toppenfint med blå himmel imorse då jag var ute med vovvarna. Jaja vi får väl vänta och se hur det blir sen...

Här hemma har vi startat dagen lugnt och skönt. Första dagen på semestern vilket gör att det känns helt ok att vara lite trött och ta det lugnt. Stackars älsklingen är dock på jobbet. De skulle jobba extra idag så han anmälde sig till det. Goa pengar för lite arbete, alltid skönt med lite extrapengar.. Klockan sju började han och slutar vid etttiden, så inte så lång dag och dessutom plus för att de slutar så tidigt.

Ensam är jag dock inte här hemma eftersom jag har mina älskade busungar som håller mig sällskap. Förutom Sizou och Lucas så är även Taison på besök så vi passar på att mysa massor med varandra. Vi gick upp med Daniel imorse och följde honom ut en bit på väg mot jobbet. Sedan gick vi in och la oss på soffan där vi fortfarande ligger kvar. Klockan är bara tio, vilket känns jätteskönt eftersom det innebär att hela dagen är kvar. Dessutom har jag redan hunnit med en del nu på morgonen - frukost är äten, hundarna rastade och dessutom har jag städat lite i hallgarderoben. Fick plötsligt panik då jag inte visste var våra pass var och i jakten på dem så passade jag på att organisera upp lite i garderoben. Passen hittade jag tillslut i en väska som vi hade som handbagage när vi åkte till London i december, snacka om att packa upp väskorna sent =P

Nu ligger båda vovvarna och vilar. En på golvet och en i andra änden av soffan. Sizou ligger i en papperspåse och sover, en tom papperspåse jag hittade i garderoben och kastade ut på golvet för att se kasta när jag var färdig. Dock låg där en liten skatt i påsen när  jag skulle ta den från golvet för att kasta den. Nu väntar jag tills Sizou lämnar den, mysigt för henne med ett litet krypin. Hon älskar ju allt som man kan krypa in och lägga sig i, så han kan gott få ligga lite i påsen. Jag ska nog kolla ett avsnitt av "How I Met Your Mother". Köpte säsong 1 billigt häromdagen utan att veta vad det var för serie men det visade sig vara en riktig fullträff så snart måste jag inhandla nästa säsong också. Hoppas alla får en härlig dag! 

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0