Flugjakt pågår

Snacka om att denna dagen har rusat iväg. Annars brukar söndagarna vara långa och man brukar hinna med en massa, men idag har tiden verkligen gått superfort..

Jag vaknade tidigt imorse, liksom alltid nuförtiden känns det som. Tog med mig täcke och kudde in i soffan och lade mig där och kollade lite TV samt surfade på datorn. Var allmänt rastlös, satt och pillade med en himla massa trams på Facebook och så, jag som egentligen inte ser meningen med facebook. Iaf, när klockan närmade sig elva väckte jag älsklingen och vi tog en lång och härlig morgonpromenad med Lucas i småregnet. Är härligt att vara ute och gå och bara snacka en massa, äkta kvalitetstid tillsammans. När vi kom hem igen så blev det frukost, gott med birkabullar till frukost =) Efter ett avsnitt CSI så bestämde vi oss för att köra till Pålsjö och springa en runda. Blev ingen superlång runda men känns ändå bra att ha rört på sig. Vi bestämde att vi ska börja med att springa minst två gånger i veckan, börja med denna lilla rundan och sedan trappa upp efterhand. Jag är ju inte så vältränad som det är nu så jag orkar inte så mycket.. Verkade dock som att älsklingen var stolt över mig och att han tyckte att jag gjorde en bra insats, det gör att allt känns mycket bättre =)

Nu har vi varit hemma en stund, duschat och så.. Daniel har spelat lite datorspel och jag har suttit i soffan och slötittat på tennisen med ett öga på datorn. Sixou har under eftermiddagen ägnat sig åt lite flugjakt, något jag aldrig har sett henne göra förr. Hon har spanat runt här i vardagsrummet efter offer. Tillslut la hon sig i soffan och vilade, men plötsligt kom där en fluga förbi henne och hon lyckades fånga den från sin liggande position. Riktigt äckligt egentligen att hon äter flugor, jag kan säga som så att jag skrek högt när hon gjorde det, men trots allt är det också lite häftigt, Lite imponerad är jag allt över att hon lyckades fånga en, det måste jag erkänna. Även lucas har testat på att jaga flugor men utan att lyckas. Inte bra att han gör det, lätt han gör likadant om det skulle vara humlor och liknande. Jaja, vi får väl se om det är något han fortsätter med även i fortsättningen. Dax för lite lunch nu(lite sent, men bättre än aldrig) och ett avsnitt CSI.

Fortsatt trevlig söndag önskar jag er alla!
Kram



Min lilla flugjagare

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0