Härligt med fredag

Halloj!

Ja det är just den känslan man har idag. Idag känns det som fredag, och dessutom en fredag med två lördagar efter sig, det är inte helt fel det. Lite långledigt behöver man mitt i allt jobbande, härligt att hinna med lite under helgen. Vi firade midsommar på jobbet idag. Var väldigt trevligt, go fest med goa ungar! Regnet höll sig borta medan vi klädde midsommarstången, men halvvägs in i "små grodorna" så började det regna. Ju mer vi sjöng, ju mer och snabbare föll regnet. Efter en snabb repertoar så begav vi oss in igen där barnen fick leka fram tills middagen. Till middag blev det givetvis midsommarmat; sill, nypotatis, köttbullar, prinskorv, gräddfil och en massa annat gott. Som avslutning på middagen blev det jordgubbar och glass, lovely!

Annars har det inte hänt så mycket idag. Efter jobbet jag jag letat lite resor på nätet. Har hittat lite skoj men det är svårt att veta vart man ska åka. Vi vill både ha fina stränder med mycket solande och badande, samt saker att uppleva. Är ganska mycket inne på Grekland, men vi har även pratat om Tunisien. Dock lutar det mest åt Grekland för tillfället, nu ska man bara lyckas välja mellan alla olika, underbara öar. Är det någon som har tips på resemål så får ni gärna dela med er.


Nu ska jag sifta framför TV:n innan det blir dax att sova
Sov gott inatt!
Kram

Spår från tidigare besökare..
Rosa

Kreta tycker jag är helt underbar. Jag är inte mycket för att sola och bada, men där är vattnet varmt och skönt så till och med jag kan doppa mig.

Där är mycket att titta på, Knossos och man kan vandra i Samara ravinen. Man måste bara ha bra skodon på sig räcker inte med gympa skor. Det hade jag och de var trasiga innan jag kommit ner i ravinen. Hyr bil och kör runt på ön. Elafonisis en sandstrand som är Kretas svar på Maldiverna. Jag kan följa med och guida er har varit där tre gånger.

Älskar denna ö.

Önskar er en trevlig midsommar/Rosa

2009-06-19 @ 17:45:09
Bloggadress: http://th-rosas-blog2.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0