Midsommarhelgen är över

Halloj!

Helgen har gått i lugnets tecken. Jag och älsklingen har egentligen inte gjort så mycket mer än att mysa och ta hand om varandra. Ibland behöver man sådana dagar då man bara finns till, och på sistonde har vi behövt ovanligt många sådana... Men det är skönt, varför måste man liksom hitta på en massa hela tiden?

Midsommarafton var riktigt bra trots en svidande förlust på Olympia. Matchen var trots allt väldigt bra och trots att Sverige var i underläge under större delen av matchen så fanns hoppet där hela tiden. Inte ens regnet kunde förstöra matchen, trots att det vid flera tillfällen regnade ganska mycket så var humöret på topp. Riktigt härlig stämmning att få sitta på läktarna och kolla på en landskamp, gör jag gärna flera gånger =) Efter matchen tog vi en härlig promenad till mammas koloni där midsommarmaten var serverad. Inte helt fel att få mat serverad, men mamma är underbar som fixade det så att vi kunde få se matchen. Massor av god mat, härligt snack och goda snapsar hann vi med innan vi begav oss ut en runda på området för att titta lite. Mycket folk i rörelse och tyvärr blev det hela lite tokigt men det är sånt man får ta. Tillslut kom vi iaf tillbaka till kolonin där vi avslutade kvällen med goda jordgubbar. Sedan vandrade jag och älsklingen hem i den mörka midsommarnatten, hand i hand och fulla av kärlek till varandra.

Lördagen tillbringade vi hemma med att kolla TV eftersom man var lite seg efter fredagens äventyr. Uppkrupna i soffan hann vi med en hel del avsnitt av CSI. På kvällen grillade vi gott kött och åt en underbar middag bestående av grillat kött, potatisklyftor, vitlöksdipp och vitlöksbröd. Riktigt gott var det, jag älskar grillat =) Även idag har vi haft en lugn dag med mycket dator och TV. Något avsnitt CSI har hunnits med men i övrigt har dagen mest gått åt till funderingar inför semestern. Vi har ännu inte någon riktig idé angående vart vi ska åka, så därför har dagen tillbringats framför varsin dator där vi har surfat fakta om olika resmål. Nu är det snart dax för middag, blir nypotatis, köttbullar och gräddsås - MUMS! Ska återgå till matlagningen nu så nu får inlägget vara slut =)


Hoppas alla har haft en mysig helg!
Bilder från vår helg kommer senare!
Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0