Härligt med lördagsutflykt och massa ledig tid med älsklingen

Dagen har varit riktigt underbar med massor av tid tillsammans bara jag och älsklingen. Efter en mysfrukost med ungsbakade bullar och kokta ägg så gav vi oss av hemifrån. Först blev det Väla en runda. Jag skulle reklamera ett linne som hade gått sönder, vi skulle titta på en tavla som jag sett på Gallerix och som jag tror skulle bli superfin här hemma samt så skulle vi köpa mat till Lucas. Hans mat tog slut i torsdags kväll så igår fick han klara sig utan mat eftersom vi inte hann handla på dagen. Idag fixade vi dock en ny 15 kilos påse så nu lär den väl räcka ett tag. På köpet fick man en tiopack med grisöron så ett sådant ska han få ikväll. Jag köpte även krokodilgodis som är bra för tänderna till honom så han ska få lite gott idag som en försenad födelsedagspresent =)

Efter Väla stack vi till stan och parkerade bilen. Parkerade den på Knutpunktens, i deras garage eftersom det är nära när man kommer hem samt så gillar jag att man där betalar för den tid man står vilket är skönt så man slipper ha en tid att passa. Efter att vi hade köpt biljetter och en dricka så blev det lite väntan innan båten kom. Över till Danmark och sedan tog vi en promenad och tittade i lite affärer. Lite shoppat blev det också... Jag köpte tre stycken hus som man kan ha ljus i samt två klänningar/tunikor. De var så söta och somriga, en vit och en korallfärgad, superfina och sköna =) Älsklingen köpte en whiskey samt en Jägermeister, så nu kan vi dricka Jäger-Redbull ikväll, gott =) Vi hade bestämmt oss för att ta Aurora hem, då vi tyckte att utbudet var för dåligt å Tych, så därför blev det lite planlöst vandrande innan vi återvände till båten. På båten hittade vi både öl och lite godis, massa gott =)

Väl i Sverige igen, efter att vi hade gått den långa vägen av båten släpandes på ölen, så åkte vi till Maxi för att handla mat. Massor med folk var det fast att klockan var mycket, men vi lyckades ändå klara oss smärtfritt genom shoppingturen samt köerna. Efter det blev det hem och packa ipp allt och sedan har vi bara tagit det lugnt och myst. Snart blir det middag, potatisgratäng och fläskfile, samt lite TV-tittande. Ikväll ska man ju även släcka allt mellan 20.30-21.30, får se om vi fixar det eller hur vi gör. Jaja, vi får se sen! Nu ska jag iaf hjälpa till med maten!


Hoppas ni haft en mysig lördag!
Trevlig kväll önskar jag er alla!
Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0