Äntligen lite ljus i tunnelns slut

Halloj!

Tisdag idag och den sista dagen jag är hemma sjuk. Imorgon är det åter dax för jobb och som tur är så börjar jag känna mig bättre. Känner mig piggare idag och kan verkligen känna att penicillinet har börjat verka. Dock finns hostan fortfarande kvar men efter ett samtal med läkaren idag så fick jag en ny hostmedicin utskriven så vi hoppas den ger mig lite nattsömn. Känns skönt att kroppen börjar bli mer normal igen, skönt att orka med lite och ha lite aptit både på maten och livet. Känns skönt att denna arbetsveckan inte blir så lång, härligt att få chansen börja med en kort vecka efter en sådan här sjukdomsrunda. Onsdag, torsdag och fredag sedan är det helg och jag får ytterliggare lite chans att vila upp mig. Dock blir det tuffa arbetsdagar trots allt; onsdag stänger jag vilket innebär jobb till 18, torsdag har vi något jippo med barn och föräldrar på kvällen då vi ska jogga och grilla och eftersom detta är mellan 17-19 så blir även det en sen kväll. Fredag slutar jag iaf 15 (tror jag) så det känns skönt iaf =)

Idag har jag tillbringat dagen med två olika aktiviteter. Förmiddagen fixade jag en massa med papper och saker som vi har från USA. Sorterade och satte in i pärmar, känns skönt ha allt i ordning. Vi har en massa papper på bokningar på hotell och liknande, samt en massa information som jag skrev ut innan vi åkte. Utöver detta har vi en massa broschyrer och liknande som vi samlade på oss medan vi var iväg. Allt sådant känns roligt att ha till framtiden för att kunna titta igenom, också kan man ha nytta av sakerna ifall man ska åka iväg igen =) Dock var det tungt att titta på alla saker.. Jag fick tårar i ögonen vid ett flertal tillfällen, snacka om att man längtar tillbaka. Jag hoppas dock att vi kan samla ihop pengar snabbt så vi kanske kan åka en runda till våren - det skulle verkligen vara underbart!


Nu ska jag och älsklingen kolla ett avsnitt CSI!
Hoppas alla har haft en mysig tisdag!
Trevlig kväll
Kram


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0