Godmorgon 1:a maj

Usch jag har varit kass på att uppdatera här i veckan. Är så mycket annat som upptar mina tankar så bloggen får stå tillbaka, när jag väl kommer hem från jobb så blir det oftast att jag är helt slut och inte orkar skriva. Jag har sovit enormt dåligt hela veckan, oroar mig för allt möjligt och det känns tungt. Examensbevis och jobb är väl det som tynger mest, tillsammans med en privat sak som tynger mig. Det är minst sagt kaotiskt på jobbet för tillfället, mycket omstruktureringar och liknande så många är oroliga för hur hösten ska se ut. Jag hoppas på det bästa, måste det för att orka vidare för tillfället. Man måste vara lite optimistisk, ingen nytta med att alltid gå och tro det värsta =P

Dock har det inte hänt så mycket spännande i veckan. Tisdags var det jobb hela dagen, och efteråt for jag direkt till stan och beställde nya glasögon. Efter det köpte vi kebab, längesedan vi åt det så det smakade fint. Onsdags var det stägning på jobbet. Hela eftermiddagen tillbringades ute på gården, vilket gjorde dagen mycket lättare. Underbart med det vädret vi har haft hela veckan, man kan inte annat än njuta i fulla drag =)  Efter jobbet i onsdags for jag till Familia med mamma och Tessan. Shoppade lite saker till balkongen, så vi får det mysigt där ute. Sen for jag hem till älsklingen och kollade HIF på TV:n. Underbart att de kunde vinna, var en riktigt bra match vilket gjorde kvällen till helt perfekt.

Igår var det torsdag, valborg. Förmiddagen tillbringades med jobb. Vi var på skolbio i Helsingborg, såg Mamma Mu. Var en riktigt härlig dag, tyvärr missade vi tåget hem men det innebar endast en timme i det fina vädret i Hbg så både jag och barnen överlevde det också. Efter en stressig stund på jobbet samt en bildfärd i högsta hastighet så hamnade jag i frisörstolen för att fixa till mitt hår. Det blev inte riktigt rätt förra gången så igår fixade vi till det. Nu blev det mycket bättre, jag fick iaf väck utväxten så det var skönt =) Sedan var jag en snabb runda på norr och tittade. Köpte lite vin till helgen, ett par nya skor (rosa och jag älskar dem) samt byxor. Behövde lite kortare byxor att ha på jobbet i detta vädret, så blev nöjd när jag hittade byxor som jag gillade och dessutom med 25% rabatt =) Efter stan for jag hem, duschade och fixade till mig och sedan for vi till mamma där vi grillade och spelade kort. Riktigt härlig kväll hade vi. Jag och älsklingen gick sedan hem, tyvärr kom vi lite tokigt på det så hemvägen blev en liten omväg men hem kom vi iaf =)

Idag är det första maj, känns helt mysko att det redan är maj. Dagen ska nog tillbringas lugnt, kanske lite solning på mamma koloni hinns med. Vi får se helt enkelt. Ikväll är det iaf dax för middag på stan, Daniels farmor har fyllt 75 så vi ska fira det. Hoppas alla får en bra start på maj =) Kram

Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0