Godmorgon lediga torsdag

Åhh vad härligt att vakna upp en torsdag och inse att man är ledig. Även om jag bara är ledig idag och sedan ska in på jobbet imorgon så känns det härligt. Dessutom är det bara en halvdag imorgon så jag kan ju vara uppe ikväll med älsklingen som om det vore helg och sedan sova en stund efter jobb imorgon ifall jag känner mig trött.

Arbetsveckan har varit tuff trots att den inte var så lång. I måndags slutade jag redan ett, men vid fem var jag tillbaka på jobbet för 2,5 timmars personalmöte. Tisdagen tillbringades hela dagen på jobbet fram tills fem då jag slutade. När jag slutade tog vi en runda på Väla där jag fick två tröjor och en kjol av underbara älsklingen =) Eller tröjor var det inte egentligen, mer tunikor. En rosa, mönstrad, samt en khakigrön tunn tunika. En khakigrön kjol blev det också, jag var lite inne på att ta den i svart istället men det tyckte inte älsklingen så det blev en grön =)

Igår var även det en arbetsdag, jobbade stägning så vid sex lämnade jag bygget. Dagen var även väldigt energikrävande efetsrom vi var på utflykt. Blir alltid att man blir helt slut när man är iväg med barnen, man är som en hök för att hålla koll på dem hela tiden. Det blandat med massor av friskluft gjorde att på eftermiddagen var man både själv samt alla barnen väldigt slöa. Utflykten gick till en bondgård där vi tittade på kor. Jättehärlig upplevelse, bland annat fick vi se kalvar som bara var tre dagar gamla. Söta hundar fanns där även, bland annat hundar som var blandning med border collie precis som Luc. PÅ kvällen efter jobbet var vi en runda hos mamma och grillade. Var supergod mat och härligt sällskap. Efter maten spelade vi även lite kort innan vi vandrade hemåt. Jag var helt slut i kroppen så när vi väl kom hem somnade jag snabbt i soffan.

Nu är det en ny dag, en ledig dag som ska tillbringas hemma tror jag. Vi ska nog fixa lite här hemma, samt bara ta det lugnt och mysa. Nu först är det iaf dax för frukost, gott =) Undrar om det även blir ett avsnitt CSI?


Trevlig dag!
Kram

Spår från tidigare besökare..
Chris Martin

Cheers!

2009-05-21 @ 23:11:39
Bloggadress: http://www.youtube.com/watch?v=Vwf5iRBbilM

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0