Det kom ett brev på posten..

Halloj denna regniga söndag!

Regnet öser ner utanför fönstret här hemma, skönt är det då att kunna sitta inne och bara titta på regnet genom fönstret. Jag har dock varit ute en runda i regnet och krigat. En av fördelarna med att ha hund är ju att man alltid måste ut, oavsett väder. Vi tog en liten promenad och kastade lite boll, det gillade Lucas trots att han inte gillar regnet. Efter vår regniga promenad har vi även hunnit med frukost och nu är det skidor på TV:n, härlig söndag!

Har glömt berätta om våra äventyr inför London. Här kommer hela berättelsen från början till slut: Varje år brukar vi ju försöka gå på någon fotbollsmatch varje år när vi åker iväg. Älsklingen har länge velat åka upp och se Leeds, men eftersom det tar ganska lång tid att åka dit så har det aldrig blivit av. Istället brukar det bli Tottenham som vi ser. Tottenham är ett bra lag i högsta ligan, med hemmaarena i London och det är inte omöjligt att få biljetter dit. Många andra Londonlag, exempelvis Arsenal och Chelsea, har hårda restriktioner för vilka som kan köpa biljetter och där är enormt tryck på dessa biljetter. Så tre år i rad har det blivit Tottenham, och numera är Tottenham det lag i Premier League som jag håller på.

I år när vi planerade resan till London så utgick vi en hel del från datumen för fotbollsmatcher. Till Daniels förtjusning skulle Leeds spela i London på lördagen den 12:e december vilket var perfekt för då kunde vi se hans favoritlag utan all resetiden upp till Leeds. Dessutom skulle Tottenham spela på tisdagen den 15:e så vi valde att stanna i London tills på onsdagen. Sagt och gjort, resan bokades och vi kollade upp "on sale dates" för matcherna. Efter några veckor insåg vi dock att vi inte skulle kunna få tag i biljetter till Leeds matchen, eftersom de enbart skulle släppas till speciella medlemmar. Det fanns inte mycket att göra åt detta men vi hade ju trots allt Tottenhammatchen på tisdagen som vi kunde gå på. Biljetterna skulle släppas torsdagen den 5 november, och för att vara säkra på att få biljetter så la Daniel in om några timmars komp på jobbet för att kunna åka hem och köpa biljetter. Kvällen innan (onsdagen den 4:e) så satt jag och kollade runt på Tottenhams hemsida, och råkade i ögonvrån se datumet onsdagen den 16:e flimra förbi. Jag gick tillbaka till sidan igen och jodå, självklart hade de flyttat matchen till onsdagen. Eftersom vi åker hem denna dag så fanns där ingen möjlighet att kunna se denna matchen.

Vi började kolla efter andra möjligheter att få se fotboll, men just den helgen vi är i London så är det väldigt få Londonlag som spelar hemma (trots de många Londonlag där finns). Tottenham hade hemmamatch även på lördagen men biljetterna var redan slut. I övrigt var det enbart Chelsea som spelade hemma, men efter en koll på deras hemsida så insåg vi att man var tvungen att vara medlem för att få köpa biljetter. Via internet fanns där dock möjlighet att köpa biljetter svart för dryga 3000 för två biljetter. Väldigt saftigt pris, och dessutom kändes det inte tryggt att köpa på detta viset eftersom risken finns att du aldrig får några biljetter. Vi avvaktade och tänkte att vi i värsta fall kunde åka till någon av arenorna innan matchen och se om man kunde hitta biljetter...

Förra fredagen då jag låg hemma i feberyrsel efter influensavaccineringen så bestämde jag mig för att söka lite mer på biljetter. Återigen hamnade jag på Chelsea´s hemsida och bestämde mig för att kolla lite extra på medlemsskapen för att se hur de fungerade, vad de kostade och när och hur man kunde köpa biljetter då. Det visade sig att jag kunde hitta ett toppenmedlsemskap till vettigt pris och man kunde då få förstahandsmöjlighet att köpa biljetter. Sagt och gjort, jag blev medlem till både mig själv och älsklingen. Problemet var dock att det skulle ta ett tag att bli medlemmar och då biljetterna skulle släppas på måndagen så skulle inte våra medlemskap ha hunnit bli aktiverade. I början på veckan testade jag dock på att logga in och det visade sig att det hade gått snabbare med aktiveringen. Snabbt kollade jag upp biljetterna och fick tag i två biljetter till matchen. Bra pris var det också på biljetterna och dessutom kostade det inget att få dem hemskickade - PERFEKT!

Så i torsdags låg här plötsligt ett brev här hemma, poststämplat i England och jag slet snabbt upp kuvertet helt förväntansfull. Jag jublade sedan medan jag glatt visade Daniel biljetterna, och om och om igen slog det mig vilken tur vi hade som fick tag i biljetterna. Så trots alla rundor blir det nu tillslut fotboll även detta året. Denna gången blir det Chelsea-Everton, och jag måste erkänna att det ska bli superskoj att få se Chelsea samt att få komma in och se Stamford Bridge arenan. Nu i efterhand så väljer jag att se det som att det fanns en mening med att de flyttade Tottenhammatchen, en mening att vi istället skulle se denna matchen! 




True Blue - Through & Through


The Tickets Has Arrived


Jag & älsklingen vid Stamford Bridge
Nu när jag tittade lite på förra årets bilder så insåg jag att vi var ute och kollade på Stamford Bridge exakt samma datum som matchen är, med ett års skillnad. Vi var ute vid arenan den 12:e december 2008, vilket var vår andra dag i London förra året. 12:e december 2009 kommer vi vara tillbaka där, andra dagen i London även denna gången. Skillnaden är att denna gången får vi gå in på arenan och ta plats för en fantastisk fotbollsmatch!


Jag träffade på laget förra året när vi var ute vid arenan. Killarna var så sjyssta att de ställde upp på ett lagfoto med mig. Daniel fick nöja sig med att fotograferas med arenan!


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0