It Has Been A Beautiful Day

Halloj!

Riktigt underbart med fredag idag! Till skillnad mot de senaste fredagarna, och då särskilt förra fredagen när jag låg sjuk, så har jag haft en riktig fredagskänsla i kroppen hela dagen. Att det dessutom var en toppendag på jobbet gör inte precis saken sämre. Totalt idag var vi nio barn, så det faktum att vi bara var 4 personal (5 en stund mellan 9-11) orsakade inga problem precis. Var riktigt härligt att vara lite mindre folk, man märkte mycket på barnen att de njöt av att få extra utrymme att röra sig på och extra uppmärksamhet från oss vuxna. Efter lunch tog hag en promenad med tre barn (de andra sex skulle sova middag). Vi gick då bort till parken som finns i närheten och där fanns det ju massor med spännande att titta på. De hade springtävling, kollade på utsikten ut över Helsingborg och Öresund, vi gick i trappor och räknade trappsteg och de klättrade i träd.Var härligt att kunna vara spontan och göradet som barnen ville. Tillslut fick vi bege oss tillbaka eftersom ett av barnen höll på att somna, så trött var den lilla loppan. Väl tillbaka på förskolan så sov fortfarande alla små barn och de tre som hade varit iväg med mig valde varsin soffa där de vilade en stund. Detta skapade ett fullständigt lugn på förskolan, helt tyst och lugnt var det.

Nu är jag iaf hemma och ser framemot en härlig helg. Inga planer finns utan vi tar helgen som den kommer vilket känns helt perfekt just nu. Ikväll blir det hemmalagad pizza och Idol, lagom lugnt en fredagskväll. Men innan det är dax att fixa pizzan så ska jag softa lite i soffan. Har fått en öl och en skål med chips av älsklingen så det ska jag njuta av en stund här i soffan nu! Trevlig fredag och hoppas alla får en underbar start på helgen! Kram


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0