It´s The Final Countdown

Ohhh, det är så härligt att lördagen snart är här. Som vi har längtat efter detta. En helg iväg med massor av mys och egentid. Lite rolig shopping i underbara Göteborg. En underbar hotellnatt med allt vad det innebär.. En ljuvlig hotellfrukost med massor av valmöjligheter.

Men mest av allt har vi längtat efter WINNERBÄCK! Känns som att det var år och dar sedan vi såg honom. Minns min första koncert med honom. Hade gillat Winnerbäck länge men min kärlek till honom växte i takt med att jag föll för Daniel. Hade aldrig hört honom live men slutligen var det dags.. Sommaren 2006 på Sofiero. Jag och älsklingen samt Helena, Jonas och möjligtvis någon mer. Var en ljuvlig sommarkväll - härligt väder, mysigt sällskap och massor av bra musik. Jag minns att jag föll, och föll och föll. Älsklingen stod bakom mig, med armarna runt mig och jag bara njöt... Att detta var början på en såhär fantastisk resa viste jag inte då, men jag är sååå glad för det nu.

Efter denna ljuva sommarkväll har vi hunnit med ännu fler konserter med Lasse. Hösten 2007 var vi i Göteborg och såg honom. Måste ha varit vid samma tidpunkt på året för jag minns mörkret och jag tror det var samma helg som klockorna ställdes om.. Minns också att han precis som nu hade ett nytt album ute, ett album utgett inför turnén. Kommer ihåg att jag typ inte hade hört något från det så på vägen upp till Göteborg lyssnade vi på det om och om och om igen. Även den gången var det en lördag, hans andra konsert efter turnéstarten i Lisebersghallen på fredagen och på väg upp till Göteborg köpte vi Aftonbladet för att läsa oss till recensionerna för turnéöppningen.. Vi körde upp och hade en härlig natt i Göteborg. Lite shopping, någon öl på hotellet och sedan avfärd mott Lisebersghallen. På vägen hittade vi en mysig pub, på en tvärgata från Avenyn fanns en liten Örgrytepub där några öl (cider??) slank ner samt någon shot om jag inte minns fel. En varm Lisebersghall väntade sedan, välkomnade våra kalla kroppar. En Lassa i högform levererade, och levererade och levererade. Sommaren 2008 såg vi honom på ett regnigt Sofiero och trots regnet som föll så var detta en helt fantatstisk uppelvelse. Överlag är det alltid en fantastisk upplevelse att se Lasse. Han levererar med sådan känsla att känslan sitter kvar som ett frimärke på en under lång tid efteråt.. Att Winnerbäck dessutom har blivit lite förknippat med mig och älsklingen gör det hela bara mer fantastiskt!

På lördag är det dags för (förhoppningsvis) ännu en faboulus upplevelse. Lisebergshallen två år senare. Vi är lite äldre, lite mer gifta, mycket mer förälskade om det är möjligt.. Lasse är förhoppningsvis taggad efter ett turnéuppehåll, sugen på att få leverera och ett nytt album rikare. Känns lite magiskt att så många saker liknar vår förra Winnerbäckkonsert i Göteborg. Höst, nytt album, andra konserten för turnén - samma vi och samma Lasse! Jag är förväntansfull och ganska så säker på att det kommer bli LJUVLIGT!


Lars Winnerbäck - Du Som Reser Mig

Jag har en sak att berätta
Från kullarna in till stan
Luften var fylld med nålar
Jag gick från A till B
Jag visste ingenting

Kommer du ihåg
Affischerna och sagorna
Blöta skor nerför trappan
Som inte ville gå till skolan

SE MIG, sa jag
HÖR MIG, sa jag
KÄNN MIG


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0