This will be perfect!

Jag har läääänge letat efter någon bra lösning till katt och hundmaten. För tillfället står maten på balkongen och har gjort så sedan vi flyttade hit. Sizous mat är kanske inte så illa, den påsen är så liten att den får plats i förvaringspallen som vi har på balkongen. Däremot är det värre med Lucas mat eftersom vi till honom köper en säck på 15kg till honom. Ser så tråkigt ut med matpåsen som står där ute hela tiden och dessutom tar den upp massor av plats. Ännu en sak är att jag egentligen inte gillar att ha den på balkongen nu eftersom där är så kallt på vintern. Gillar inte tanken på att maten blir kall, vilket skulle leda till att mina älsklingar får kall mat i magen... 

Har alltså i typ 2,5 år letat efter någon bra och passande lösning utan att hitta något bra. Finns inte så mycket bra lösningar där man får i mycket hundmat och att det även ser snyggt ut. Vill helst ha förvaringen i köket vilket innebär att det måste se snyggt ut samt passa in i vår stil i köket. Som ni ser har jag stora problem ;) (snacka om I-lands problem..)

I helgen när vi var i Danmark ramlade jag dock över den perfekta lösningen. I en söt liten inredningsbutik hittade jag tunnor i lite shabby chic stil En tunna till kattmat samt en till hundmat, i vit plåt. Med tanke på att vi har vitt kök med gråa tapeter så skulle vitt passa alldeles perfekt i vårt kök och jag blev stortförälskad. Dock orkade vi inte bätra med oss dem hem och dessutom skulle de bli ganska dyra om man räknade om det danska priset i svenska kronor. Gissa om min lycka när jag tidigare i veckan via google lyckades hitta en webshop som säljer precis dessa snygga förvaringslösningarna till hund- och kattmaten. Jag mailade snabbt för att fråga om tunnan till hundmat var slut (eftersom jag inte hittade den på hemsidan) och fick snabbt svar tillbaka att den inte kommit in ännu. Den trevliga kvinnan som svarade på mitt mail erbjöd sig dessutom att reservera en till mig så att jag är garanterad en när ordern kommer in. Kommer bli perfekt med dessa tunnor i vårt kök, längtar tills de finns här hemma hos oss. Kolla gärna in webshopen där det finns massor av snygga inredningsdetaljer. Jag föll för massor av saker men känner att det får räcka med tunnorna för denna gången.




Bilder lånade med tillstånd av
Hemlängtan interiör & design
 


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0