"A last taste" of Lovely Corfu

Dag 7 - torsdagen den 13 augusti

Vår sista heldag på Korfu var torsdagen den 13 augusti. Fortfarande lite trötta och slitna efter onsdagens utflykt så bestämde vi oss för att bara ta det lugnt och mysa vid poolen denna dagen. Vi fixade snabbt två bra solstolar med bra placering runt poolen samt ett parasoll att kunna använda under dagens varmaste timmar. Några timmar spenderades sedan i en rasande takt med att sola, läsa, bada och bolla i poolen. Under de tidiga eftermiddagstimmarna när solen hettade som mest tog vi en kort paus på rummet och åt lite lunch. Efter lite god mat i magen, lite kortspel samt en eller annan god öl så tillbringade vi ytterliggare några timmar vid poolen innan det var dax att göra vid sig för sista kvällen på Korfu... Från denna dagen har vi inte speciellt många bilder, jag antar att vi fokuserade på att ta vara på de sista värdefulla ögonblicken av semestern. Här kommer dock ett smakprov av de bilder som finns...


Bredvid min solstol kom där plötsligt en söt liten kompis krypande


Under en paus på rummet under lunchtid, så försökte jag svalka mina ömma, svullna och varma ögon. Denna dagen blev ögonen bara värre och värre och jag kände mig minst sagt som ett miffo under hela dagen


På väg ut i byn
Daniel poserar på en bänk utanför hotellets reception


Fina blommor fanns det gott om på hotellet


Daniel hämtar lite saker ur vår safety box
I bakgrunden ser man en del av receptionen samt utgången till poolområdet


Moraitikas huvudgata at nighttime


Denna kvällen återvände vi till favoritrestaurangen Barbayiannis


Daniel var nöjd över restaurangvalet
Ända sedan första besöket hade han tjatat om hur underbar restaurangen var och hur trevlig personalen där var och inte minst om - hur underbart god mat de serverade där ;-)


♥ Love ♥ Love ♥ Love ♥


Helt underbar souvlaki blev det ännu en gång


Min älskling var lite lurig denna kvällen...


På väg tillbaka till hotellet stannade vi och tatuerade in en söt fjäril på min skuldra
Tyvärr var det bara en hennatatuering men förhoppningen är att det snart sitter en fjäril permanent på samma ställe




Dag 8 - fredagen den 14 augusti
Time to say goodbye..

Fredagen den 14 augusti var det så dax för hemfärd till Sverige (via Danmark..). Vårt flyg skulle inte gå förrän 20.30 på kvällen men som det brukar vara på hotell så skulle rummet lämnas redan 11.00. Vi startade därför dagen lite lugnt med en långfrukost på rummet innan vi slutligen packade ihop våra resväskor. Runt halv elva flyttade vi ut resväskorna till receptionen och letade sedan upp varsin solstol att tillbringa dagen i. Det var väldigt skönt att ha tillgången till poolen och solstolarna så att man slapp att sitta en hel dag utan något att göra. Vi låg vid poolen och läste, badade i poolen samt spelade lite kort vid borden som fanns vid poolen. Slutligen strax efter sex så begav vi oss ett helt gäng i samlad trupp från hotellet upp till huvudgatan där en buss skulle hämta upp oss för avfärd till flygplatsen.

Just flygplatsen på Korfu var en fascinerande upplevelse eftersom de hade väldigt ovanliga regler och rutiner där. reseguiden gick noga genom de innan vi fick gå in på flygplatsen och checka in för hemresa, och som tur var lyckades vi få rätt på allt. Flygplatsarbetarna var även extremt snabba och femton minuter före utsatt restid så lyfte planet för en tre timmars flygresa till Köpenhamn. Tror detta var första gången som jag var med om att ett plan lyfte före utsatt tid, ofta annars brukar det vara att flyget lyfter en stund efter utsatt tid. halv elva landade vi så i Köpenhamn och efter en lång väntan på bagaget så missade vi precis ett tåg mot Helsingör. Som tur är går tågen var tjugonde minut och trots att nästa tåg var lite sent så hann vi som tur var precis med en båt över till Helsingborg och slapp iaf vänta i Helsingör i 30 minuter. Mitt i natten anlände vi trötta men lyckliga till Helsingborg där vi snabbt fick skjuts hem och somnade gott i vår egna säng...



Lunchdax!
Vår sista dag bestämde vi oss för att gå upp på huvudgatan för att äta lite lunch. det blev en helt fantastisk pizza samt varsin sista Mythos - kort sagt en helt lovely lunch!



Daniel med huvudgatan i bakgrunden


Jag fick snabbt en ny, liten söt kompis


Så söt
Längtan efter Lucas blev inte direkt mindre när man fick mysa med en söt liten vovve


På eftermiddagen la Daniel lite patiens medan jag låg och läste vid poolen


Hotellets poolsida


Efter en dusch så spelade vi lite kort i väntan på att gå till bussen


En happy Cattis spelar kort


Helt fantastisk miljö runt poolen, väldigt grönt och frodigt och exotiskt


Lite bilder över det vackra poolområdet


Vår balkong sett från poolområdet
Vi bodde på markplan och hade balkongen precis där den gröna luftmadrassen ligger. Helt fantastiskt läge med lagom utsikt över poolen men ändå lite avsides och privat


I väntan på bussen fanns där inte mycket mer att göra än att fotografera ;-)

Så, slutet gott allting gott. detta var vår vecka på Korfu. Vi hade det helt underbart och att nu cirka en månad senare kolla igenom våra underbara bilder väcker en enormt härlig känsla i kroppen. En vecka iväg bara jag och älsklingen var precis vad vi behövde, en perfekt avslutning på en härlig semester. Hoppas ni har njutit av att få veta och se lite från vår resa, jag har iaf njutit av att få minnas tillbaka till underbara Korfu!


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0