Corfu - The Lovely Trip Continues

Dag 4 - måndagen den 10 augusti 2009

Vår fjärde dag startade vi med lite sol och bad vid poolen på hotellet. Runt lunchtid begav vi oss ner till stranden där vi fortsatte att sola och bada under en stund. Efter ett tag blev vi dock trötta på solen och värmen och bestämde oss för att äta lunch på en av alla strandserveringarna som fanns där.


Vi startade med att beställa in varsin kall Mythos


Gott med en kall öl i den gassande hettan


Jag och älsklingen
Snyggt myggbett jag har fått i pannan, det verkligen vimlade av myggor på hela ön


Restaurangens uteservering


Mysig utsikt från restaurangen


Cattis väntar på maten


Vi hittade en söt kompis på restaurangen


Daniel njuter av en god hamburgare


Gott med lite lunch


Efter lunchen låg vi någon timme på stranden innan vi begav oss tillbaka till hotellet. Det var så otroligt varmt på stranden så efter någon timme orkade vi inte mer och bestämde oss för att gå tillbaka till hotellet och bada lite i poolen innan det var dax att fixa till sig inför kvällens utgång i byn


Jag njöt av svalkan i poolen medan Daniel satt och läste i en solstol


Redo för utgång i byn


Me and my love


Vi gick först en runda på huvudgatan. Där träffade vi på en söt vovve som vi stannade och pratade lite med


Vi satte oss sedan på en pub där de skulle visa en riktig höjdarmatch (enligt min kära man iaf ;-)) Eftersom vi hade ätit lunch ganska sent på dagen så bestämde vi oss för att skippa middagen på kvällen.


På TV:n visade de stormatchen Darlington-Leeds i ligacupen


Jag beställde in en god drink och Daniel valde att ta en öl


Min första drink, den var sååå god


Jag och älsklingen


Daniel var extremt fokuserad på matchen...


...medan jag njöt av ännu en god drink


Min fina andra drink som var minst lika god som den första

Slutresultatet i matchen blev 1-0 till Leeds, vilket gjorde älsklingen enormt glad då Leeds är "hans" lag

Dag 5 - tisdagen den 11 augusti 2009

Tisdagen valde vi att tillbringa hela dagen vid poolen på hotellet. Solen stekte från en klarblå himmel och med erfarenhet från våra tidigare besök på stranden så visste vi hur varmt det blev där. Vid poolen fanns det parasoll att få lite skugga från och dessutom hade man närheten till rummet då man ville kunna ta en kort vila från sol och bad mitt på dagen.


På väg ut för att inhandla lite dricka och gott till hotellrummet. Bilden är tagen i loftgången utanför vårt hotellrum


Hotellet var superfint med massor av grönska och blommor


Only me
Fotosession medan vi tog lite på rummet mitt på dagen


Underbara Daniel och jag


 ♥ Kärlek ♥


Nyduschad
Efter en massa bad i poolen på eftermiddagen så begav vi oss till rummet där vi duschade, spelade kort, drack lite gott och sedan gjorde vid oss inför en middag i byn


Daniel på vår härliga balkong


Jag njöt på balkongen medan Daniel duschade


Den stora palmen utanför vår balkong


Härligt med ett glas vin på balkongen i väntan på kortspel


Efter lite kortspel gjorde vi oss redo för middag i byn


Snacka om "crazy eyes" Daniel har fått till på dessa bilder


Jag på huvudgatan i Moraitika


Denna kvällen åt vi på restaurang Barbayiannis som direkt blev en favorit


De hade underbart god souvlaki, bästa middagen på hela resan


Spår från tidigare besökare..
Rosa

Ååååå ni verkar ha haft det helt underbart. Nu längtar jag till Grekland.

2009-09-20 @ 08:07:17
Bloggadress: http://th-rosas-blog2.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0