Vad irriterad jag kan bli ibland

Är en flitig läsare av Evelinas blogg. Gick in nu på morgonen för att se om hon uppdaterat något skoj från deras gårdag då de var iväg på lite kalas. Tycker att Evelina skriver både levande och glatt, och att det är roligt att hon delar med sig om sitt liv på det innerliga sätt som hon gör. Helt enkelt så läser jag Evelinas blogg för att jag gillar att läsa den..

För så är det väl? Man läser väl en blogg för att man gillar den? Antingen för det personen skriver, hur den skriver eller för att det är något annat man har fastnat för hos personens blogg. Detta trodde jag iaf men när jag nu på morgonen gick in på Evelinas blogg så insåg jag att så inte är fallet. Att skriva taskiga kommentarer och klaga på hur folk lever och gör, det är aldrig ok. Precis som Evelina skriver så är det inte många som varken hade vågat eller velat säga detta till en person i riktiga livet, ansikte mot ansikte. Varför ska det då vara så ok att skriva sådana kommentarer på en blogg? Gillar man inte det som skrivs eller saker som personen gör, så är det enkelt - sluta läsa! Självklart är kommentarer alltid välkomna (iaf hos mig och tror även Evelina håller med..) och både tips och råd tas tacksamt emot men när det går in på klagomål så är det aldrig ok, särskilt inte då många bara vågar skriva sådant för att de sitter bakom en datorskärm och inte står ansikte mot ansikte med personen..

Jag är som tur är väldigt förskonad från sådant, vilket jag är väldigt tacksam för. Men det gör mig ändå både arg och irriterad, förbannad blir jag helt enkelt, och därför ville jag ta upp det här. Ni kan själva gå in och läsa på Evelinas blogg vad hon skrev i sitt inlägg. Vet inte alls vad det har varit för kommentarer men efter att ha följt Evelinas blogg under väldigt lång tid så har jag en känsla av att denna tjejen är så stark att hon inte skulle ha reagera såhär hårt om det inte verkligen var illa.


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0