Det nya året har startat...

Godmiddag alla härliga läsare!

Hoppas att alla har haft en underbar start på det nya året. Själv har jag börjat året lugnt, skönt att vila upp sig inför resten av det kommande året. Nyårsafton firade vi som sagt hemma bara jag och älsklingen. Vi hade en jättemysig kväll, var skönt få vara hemma med varandra och ta det lugnt efter all julstress med middagar överallt hos alla möjliga. God mat, någon runda monopol och lite kortspel samt champagne vid tolvslaget njöt vi av under kvällen. Nyårsdagen tillbringade vi sedan i soffan hemma och kollade på film. Var väldigt skönt att bara vila lite.

I lördags, den andra januari, var vi först på middag hos min mormor. Blev god stek med potatis och sås. Vi hann även med att städa av lite inuti bilen vilket verkligen behövdes. Efter det for vi hem, fixade till oss och begav oss sedan av hem till Mattias, Maria och söta Noah. Där blev vi bjudna på tacos och efter det blev det spelkväll med Singstar och gitarrspel. Märkte dock att jag helt har tappat intresset för TV-spelande, tyckte inte alls det var skoj att spela. Kvällen var iaf trevlig och en stund efter midnatt gick vi till bussen i femton minusgrader. Hem och snabbt i säng för på söndagen var det dax för MQ:s rea. Efter att ha skrapat bilen i tjugo minuter så begav vi oss till Väla och MQ där vi (läs jag) hittade lite roliga saker. Daniel hittade en Fred Perry mössa och jag köpte en topp, en stickad tröja, en klänning och en luvtröja. Dessutom fick jag tag i tre par knästrumpor som är enormt sköna att ha över strumpbyxor och liknande nu i kylan. Resten av söndagen tog vi det ganska lugnt. Vi avslutade vår långa julledighet på söndagskvällen med en underbart god lasagne med stekta champinjoner och vitlöksbröd.

I måndags var det åter dax för jobb. Min förskola har under förra och denna veckan varit förflyttade till en annan förskola eftersom vi skulle få storstädat så en helt ny arbetsplats blev det för mig. Har dock fungerat jättebra, även om man självklart saknar vår egna förskola. I måndags hade vi sex barn med oss och igår hade vi fem barn, så det var ganska så lugnt. Två personal var vi dessutom och jag fick jobba med underbara Frida vilket fungerar jättebra. Vi är ganska lika känns det som, jobbar ungefär likadant och tänker ganska lika i många situationer så det är skoj jobba med henne. Dessutom är vi lika gamla och lika erfarna typ så det är skönt med någon som förstår hur man har det. Kommer sakna Frida massor sen... Idag är det ledighet som gäller, skönt med en ledig dag såhär mitt i veckan. Imorgon är det kurs och på fredag är jag kluven och vet inte riktigt vad som ska hända men hoppas verkligen jag blir på det klara med det imorgon.. The one who lives will see!

Såhär har iaf mitt 2010 startat! Hoppas alla ndra också har haft en bra start på året! Vi hörs igen! Kram


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0