Men fredag är ändå den dagen som känns bäst

Halloj!

En underbar arbetsvecka har nått sitt slut och jag har landat i hemmet för en härlig och välbehövlig helg. Enligt mig är fredagen helt klart veckans bästa dag. Även om lördag innebär en helledig dag med en efterföljande ledig dag så tycker jag att fredagen trots allt är BÄST! När fredagen kommer är alla lite extra glada och lättsamma, folk skrattar och ler mer. Alla ser framemot den där härliga helgen och det verkar som att folk plockar fram någon slags extrareserv med energi som har funnits gömd långt där inombords. Jag själv blir också väldigt mycket gladare, går ofta runt och småfnissar hela fredagarna på jobb ;) Fredagen innebär också att man har all den där sköna ledigheten framför sig.. Till att börja med den mysiga fredagskvällen då man är lagom slö efter en veckas jobb. Lite god mat och slötittande på TV:n är vad man orkar med men det är helt perfekt. Lördagen vaknar man med en helt ledig dag framför sig, en dag då man kan göra vad man vill utan en massa måsten och krav. Ofta blir det lite god mat, en bra film och något gott snacks på lördagkvällen. När man lägger sig på lördagskvällen så kan man somna med vetskapen att ytterliggare en ledig dag väntar på en, snacka om underbart!

Idag hade vi en underbar fredag på jobbet. Väldigt få barn gjorde att det var enormt harmoniskt i barngruppen. Alla barnen lekte fint och det var inga större konflikter utan deras lekar flöt på väldigt fint. Härligt också med lugnare dagar då man får chans att se varje barn lite extra mycket, dagar då man kan ge varje barn det där lilla extra som man inte alltid hinner med alla andra dagar. Helt totalt LOVELY! Att sedan alla barnen är helt fantastiska gör ju bara saken ännu bättre!

Just nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska dyka upp här hemma. Tror dock det kommer dröja ett tag eftersom han skulle stanna på vägen och handla mat till kvällen. Längtar tills han kommer hem så vi kan kramas och mysa. Känns lite som att vi inte har hunnit med varandra under veckan eftersom det har varit så mycket annat som har upptagit tiden. Mest av allt har min enorma trötthet påverkat detta men förhoppningsvis ska det bli bättre på den fronten. Jaja, helg är iaf precis vad vi behöver och jag tänker njuta av varenda sekund av denna helgen med mina älsklingar! Hoppas alla andra har en härlig fredag och att ni tänker på att njuta av varenda sekund med dem ni älskar! Ha det bäst! Kram


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0