Årets första härliga kväll på balkongen

Åhh, äntligen har jag kyckats sparka ut mannen min från lägenheten.. Han var lite lättstött idag, muttrade surt något om att det var bråttom med maten och en massa sånt. Jag som hade det så mysigt och trevligt på balkongen med min dator och grill, härligt att grilla korv ju. Iaf, han fick i sig maten med god marginal innan sin match (den slank ner strax efter han hade kommit med kommentaren "man kan inte äta för nära inpå att man ska springa...", kvick som man är så svarade jag "spring inte då" :P) Vet inte riktigt vart denna irritarion kom ifrån, undrar om killar också kan ha PMS för det verkade iaf så idag ;) Nu har han dock bytat om till sina snygga fotbollskläder och stuckit iväg på match. Ska bli skoj att höra hur denna kvällen slutar med tanke på hur deras förra matcher har gått. Tror det blivit typ förlust med 8-1 i första matchen och sedan förlust med 4-3 i andra, där de ledde med ett eller två mål i pausen.. Förlorat två gånger har de iaf gjort..

Jag däremot har inget dåligt humör alls i kroppen. Känner hur sommarsolen tränger långt in i kroppen på mig och värmer hela min insida. Känner hur solen strålar ut ur min kropp och hur glädjen fyller varje kubikmillimeter av mig. Härligt med sol och värme, härligt att sommaren äntligen visar sig.. Hoppas nu bara att den stannar men man ska väl alltid försöka se det från den positiva sidan ;) Just nu sitter jag på balkongen och njuter av solens värmande strålar som faller så skönt in genom fönsterna. Är härligt med en inglasad balkong dagar som dessa, när solen tittar fram och värmer men vinden samtidigt viner runt husknuten. Jag sitter här och njuter av en iskall sommarcider, Hannas SummerMojo. Smakar faktiskt helt ok, väldigt somrig smak :) Ibland får man faktiskt unna sig lite vardagslyx en onsdag som denna när solen skiner och hela kroppen är full av lycka ;)

Någon annan som njuter både av sommaren, solen och värmen är söta Kis. Finns nog ingen i vår familj som gillar den inglasade balkongen mer än Sizou gör. Så fort man öppnar dörren till balkongen så rusar hon ut där och lägger sig snabbt tillrätta i en av stolarna. Här ligger hon nu, på andra sidan bordet i den andra stolen. Djupt försjunken i några fina kattdrömmar med solen stekande på hennes päls.. Min lilla solkatt, hon är goast och underbarast i hela världen. Vad hade vårt liv varit utan henne i vårt liv, sötaste och vackraste Kis. Tänkte fota henne lite också kommer det nog ett inlägg fullt med bilder på Kis sen. Annars är det ju mest ucas (& Taison) som figurerar på bild här i bloggen så Sizou kan väl förtjäna ett helt inlägg för sig själv..

Hoppas alla har en helt underbar kväll i det underbara vädret!
Take care! Kramar från mig och mina söta busungar ♥


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0