Some Of My Favourites

När allt känns sådär tungt & jobbigt så finns det ju verkligen inget underbarare än att sätta på bra musik. Musik som berör en inombords, musik som får en att vekna.. Jag gillar musik som rör mig ända in i hjärtat, som får mig att rysa i kroppen och som i många fall får tårarna att rinna. Musik ska kännas, musik ska beröra och bäst är musik när det finns minnen bakom som gör orden betydelsefulla. Ord som talar rakt till mig och mitt hjärta, bättre kan det väl inte bli..


Lars Winnerbäck - Elegi
Favoriten Lars, med en av hans absolut bästa låtar. Dessutom brör denna låten mig enormt, eftersom där finns enormt många både bra och dåliga minnen bakom den. Tyvärr är de de jobbiga minnen som gör sig mest påminnda just nu men så är det ibland..


Kent - Utan Dina Andetag
Kent funkar alltid, deras texter är alltid träffsäkra och det känns som om de sjunger rakt till mig. Vad skulle jag gjort "utan dina andetag" älskling?


The Mo - Nostalgia Locomotiv
En enormt bra låt. Det finns massor med bra minnen runt denna låten, men trots denna så börjar mina tårar att strömma så fort jag hör de första tonerna av låten..


Regina Spektor - Laughing With
En låt jag lyssnade mycket på i våras, en låt med väldigt tänkvärd text, en text som jag ofta har i tankarna när livet känns lite extra tungt


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0