Härliga lördag

Halloj!

Vad underbart det är med lördag. Varje gång lördagen startar så tänker jag likadant, vad skönt det är med en ledig dag. För lediga dagar behövs verkligen för tillfället. Veckorna släpar sig långsamt framåt med mycket kämpande. Trivs fortfarande inte men försöker kämpa och göra det till det bästa. Man måste ju försöka se det från den ljusa människan, att skylla på det man inte har hjälper inte ett dugg utan istället får man göra det bästa av det man har. Dock tar det på mina krafter att vara omringad av så negativa människor där allt är så jobbigt och där det går att hitta bekymmer i allt.. Barnen är iaf underbara och jag njuter av att få samspela med barnen och upptäcka världen genom deras ögon.

I övrigt så tar även en envis förkylning mycket energi från mig. Snuvig ibland, nyser mycket hela tiden, ont i halsen till och från och allmänt hängig. Dock är det mest tråkigt att det är så envist. för överleva lär jag göra. Inte så farligt egentligen men för tillfället behöver jag all energi och styrka så dåkan man bli lite irriterad över att den inte ger med sig :P

Dagen gar tillbringats lugnt på hemmaplan. God frukost, härlig prmonead i småregnet, en middagstupplur eftersom jag vaknade tidigt i ottan, lite TV-tittande och mycket annat har hunnits med. Just nu sitter jag uppkrupen i sängen med datorn. Har precis tillbringat 1,5 timmar med att läsa lite i en bok som ska läsas till jobbet. Ganska intressant men tråkigt att få lägga så mycket av sin fritid på att läsa en massa till jobbet. Jag har minst halva denna boken kvar och har redan lagt 2,5 timmar på den. Sedan har vi ännu en bok som ska läsas, mycket fritid som försvinner där.. Nu tänkte jag dock njuta av lite god fika och ett avsnitt Grey´s Anatomy, lite roligt får man väl också ha på helgen ;) Trevlig lördagskväll! Kram


Spår från tidigare besökare..

Lämna gärna en kommentar innan du går så blir jag jätteglad!

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Lämna gärna din e-mail adress: (visas bara för mig)


Har du en blogg? Lämna gärna adressen så kan jag titta tillbaka:


Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0